smuss Startet 19.August.2007 Del på Facebook Startet 19.August.2007 Hvor mye kan jeg forvente å få dersom jeg skulle ønske å bytte inn min mercury 60 hk 4takt efi 2003 modell, med gangtid på 150T. Ønsker kanskje å gå opp litt i motorstørrelse på min ørnvik/quicksilver 500 commander 2003 mod? har foresten lett etter nettsiden til ørnvik, for å finne ut hvor stor motor båten er godkjent for.?? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Du finner kanskje svaret på denne siden? http://www.quicksilver-marine.no/index.php?menu=213 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
smuss Svart 19.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2007 finner i affal ut at for 2007 mod er det 90 hk, men det er jo ikke helt den samme båten?! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Hvis du ringer dem så kan de sikkert hjelpe deg.Hvis det er en 2003 model du har så burde det vel stå en plate bak på båten (motorbrønn, under aktertofte?) et sted med ce-godkjenning og informasjon m.h.t. maks motorstørrelse osv? For å få en best mulig ide om verdien på motoren du eventuelt skal selge så hør med forhandler av motoren hva du må betale i mellom for å få byttet inn din motor med den motor/størrelsen du ønsker og prøv deretter å selge din motor for noe mere enn den innbyttepris du (implisitt) har fått! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
chagall Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 har foresten lett etter nettsiden til ørnvik, for å finne ut hvor stor motor båten er godkjent for.?? Hei, står litt om Ørnvik på denne siden. http://www.ccmarine.dk/brugtebaadeogmotore...torer/9124.html Det står at den er godkjent for 75 hk, hvis det er samme båten du har??? Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 19.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2007 hei! der var den ja;) fantastisk;) 75 hk maks:) hva skjer om jeg overskrider dette???? med en 90 hk f,eks. blir det trøbbel med forsikringen om noe skulle oppstå?? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Ville ikke anbefale deg å gå opp til 90 hk. Du kan få problemer med forsikring, hvis noe hender. Videre er vel ikke båten/akterspeil konstruert for å tåle de belastninger som en 90 hk vil gi. Sitér dette innlegget Link to post
smuss Svart 19.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2007 da beholder jeg den jer har, og går opp i motor størrelse neste gang jeg skal kjøpe båt;) takk for gode råd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.