454 rinker Startet 19.August.2007 Del på Facebook Startet 19.August.2007 Hei Jeg har en 24 rinker med 8,2 liter mercruiser og bravo 1 drev,har litt problemer med høy eksos lyd. Eksos kommer ut på hverside av båten + at noe går ut i drevet. lurer på og sette inn lyddempere, men er litt usikker på hvor dette er best og kjøpe, er også veldig usikker på om disse kommer til og dempe lyden tilstreklig? Kan all eksos kjøres ut i drevet?, Har noen erfaring med dette. Venter spent på og høre noen meninger Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 19.August.2007 Del på Facebook Svart 19.August.2007 Det finnes nok lyddempere som passer i utblåsningene. Du kan helt sikkert bygge om til eksos gjennom drevet med originaldeler fra Mercruiser. En annen mulighet er ventiler hvor du kan velge mellom "frieksos" og eksos gjennom drevet. Gjør et søk på "Captain's call", "Silent Choise" evt Corsa. CP performance (har ikke linken her) leverer slike systemer. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
454 rinker Svart 21.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2007 Hei Takker for svar. Men er det noen ulempe og kjøre all eksos i drevet med tanke på effekten på motor, har ca 400 hk.Vil dette ha noe og si på toppfarten? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 21.August.2007 Del på Facebook Svart 21.August.2007 Nå kjenner ikke jeg til merc. derv, men på visse modeller av VP sine drev, er det problemer med å få nok eksos ut. Siden du i dag også har delt utgang, så ville jeg ha anbefalt deg å trekke all eksosen via akterspeilet over vannlinjen. Typiskt "raka rör" som vi sier Halden, men med lyddempere før akterspeilet. VP har et par solide dempere (vanndempere) som sitter mellom riser og utløp. Ta en kikk på en av motorene til VP: http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/E595CA14..._DP_1989_en.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 22.August.2007 Del på Facebook Svart 22.August.2007 På enkelte av motorseriene anbefaler Mercruiser eksosløsninger utenom drevet (les frieksos gjennom transom) nettopp for å hindre effekttap. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.