Thor Inge Startet 19.August.2007 Link til dette innlegget Startet 19.August.2007 (redigert) Har en trefase generator som nå er klar til montering i skøyta. Er dog i tvil om hvor mye enfase strøm jeg kan ta ut av generatoren uten å ødelegge den? Generatoren er oppgitt til å gi trefase 20kVA (17kW) Den har 4 tilkoplingspunkter merket A, B, C og N. Generatoren gir 220V enfase mellom A og B, mellom B og C og mellom A og C. Kan noen hjelpe med svar på følgende spørsmål. Hvor mye enfase strøm kan jeg ta ut og over hvilke tilkoplinger? Er det ev mer gunstig for generatoren og "spre" lasten på de tre overfor nevnte muligheter (3 separate kurser)? Redigert 19.August.2007 av Thor Inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 20.August.2007 Link til dette innlegget Svart 20.August.2007 Har selv tre fase i min båt. Tar ut en fase fra denne, og det beste er å fordele dette hvis du trenger flere punkter på enfase. 17kw trefase blir da 5,6kw på enfase og husk sikring på hver fase. Med 20A sikring skulle du være på den sikre siden for å ikke ødelegge aggegratet. Mer om dette på link under: http://www.k-wz.de/physik/threephasegenerator.html Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.