Jump to content

Forsikring med "Broker selskap"

Enjoy

Recommended Posts

Har noen her erfaring med et eller flere av disse Broker forsikringselskapene (agenter for selkap utenlands). Hvordan fungerer disse ved skadeoppgjør osv. Er du fornøyd elller ikke?

Enjoy

Er skrevet en del om både Quality Brooker og Norwegian Brooker her før om du tar et søk. Har selv brukt begge gjennom flere år, men heldigvis ingen erfaring med skadeoppgjør.

• 1 måned senere...

Jeg har veldig veldig veldig dårlig erfaring med NORWEGIAN BROKER. :discuss:

Greit at det var billig det første året, år nr. 2 steg prisen med nesten 100%, jeg byttet. :confused:

Problemene startet da jeg trengte forsikringen på en gammel skade, jeg holder på ennå, og tror det ender i rettsystemet :smash:

VERKSTEDET MITT SIER DET SAMME, DE STORE SELSKAPENE ER DET NESTEN IKKE PROBLEMER MED, MEN MED DISSE BROKER SELSKAPENE ER DET BARE PROBLEMER.

ETT GODT RÅD, HOLD DERE HELT UNNA :sad:

Jeg hørte nylig om en sak, kjenner ikke til selskapet eller alle detaljene, men det var i hvertfall en ganske nye 44 fots båt, nyere enn 2000 som ble kraftig skadet. Skader til ca. 400000 etter grunnstøtning. Plastverkstedet fikk klarsignal for å fikse båten og da den var ferdig reparert viste det seg at brooker-selskapet ikke hadde betalt forsikringspremien hos sin "leverandør", bare puttet oppgjøret kunden hadde betalt for forsikring i egen lomme. Resultatet ble at selskapet ikke fikk noe cash fra "leverandøren" (siden de ikke hadde kjøpt forsikring) slo seg konkurs, og plastreparatøren har fortsatt ikke fått betalt for noe som helst. Båten står enda på land på 2 eller 3 sesong og blir ikke utlevert før skaden er reparert. Trist for alle, men jeg understreker at jeg ikke kjenner detaljene og vet heller ikke hvilket selskap dette er, men etter det jeg skjønner er det begjært konkurs. Båten står i hvertfall fortsatt på land. Trist!

har hatt Q broker i 2 år nå, premien er den samme lave det vil si , halvedelen av hva Norske sjø skulle ha.

en annen jeg kjenner har N. broker , gikk å grunn, og hadde ingen poblemer,

Så jeg forblir hos Q Broker.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Tror ikke det var NB. Var en svindelsak for en tid siden. Kan ikke huske navn. En bør heller ikke skrive navn på selskap her uten at en sikker.

Man bø ikke nevne navn basert på rykter.

:yesnod: Enig - her hadde det vært veldig interessant med fakta. Bruker også Quality Brooker etter å ha brukt Norwegian Brooker i flere år. Har et godt inntrykk av begge, men har enda ikke hatt bruk for dem

Jeg har Norwegian Broker i dag og har en forsikringssak gående i disse dager. Førsteinntrykk av NB ifbm skaden var bra. De var ryddige og greie og tilrettela i utarbeidelsen av skademelding.

Da jeg ble kontaktet av den såkalte taksmannen til forsikringsselskapet ble inntrykket et helt annet. Han var på ingen måte en kvalifisert og nøytral taksmann. Han var kun ute etter å finne argumenter hvorfor denne skaden ikke skulle dekkes av forsikringsselskapet.

Denne saken er enda ikke avsluttet så jeg avventer utfallet før jeg kommer med mer info.

Grunnen til at jeg valgte NB var tilbakemeldinger fra andre brukere på båtplassen og en fordelaktig pris.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg har Norwegian Broker i dag og har en forsikringssak gående i disse dager. Førsteinntrykk av NB ifbm skaden var bra. De var ryddige og greie og tilrettela i utarbeidelsen av skademelding.

Da jeg ble kontaktet av den såkalte taksmannen til forsikringsselskapet ble inntrykket et helt annet. Han var på ingen måte en kvalifisert og nøytral taksmann. Han var kun ute etter å finne argumenter hvorfor denne skaden ikke skulle dekkes av forsikringsselskapet.

Denne saken er enda ikke avsluttet så jeg avventer utfallet før jeg kommer med mer info.

Grunnen til at jeg valgte NB var tilbakemeldinger fra andre brukere på båtplassen og en fordelaktig pris.

Takstmannen var vel ikke fra CRAWFORD vel?

Det er dette "konsulentselskapet" jeg også har store problemer med, for når jeg tilbakeviste feil i såkalt sakkyndig rapport, kom der en ny med annen konklusjon, men stadig i min dissfavør.

Nei, jeg kan ikke nok advare mot dette NORWEGIAN BROKER selskapet og dens såkalte sakkyndige, det minner om metodene mafian brukte før. :headbang:

Kanskje har jeg har misforstått kommentaren til Mix.

Min tanke er at det er hensiktsmessig å få en oversikt over hvilke takstmenn som er seriøse i forhold til vurdering av skaden, i forhold til de som primært går selskapets ærend.

Jeg har hatt anledning til å følge en reperasjonssak på en stor fritidsbåt både i Tingretten og i Langmannsretten (Høyesterett ville ikke behandle saken).

Dette lærte meg mye om hvorledes takstmenn opererer. Jeg ble skremt over den faglige integriteten til takstmenn.

Av den grunn kan det være greit å få noe informasjon om hvilke takstmenn som har faglig styrke/integritet, og hvem som går forsikringsselskapets/forsikringstakerenes ærend.

Etter min grunnstøting i fjor sommer fant jeg selv en kar som ville ta reparasjonen i kjølen. Nei, sa takstmannen. Du skal ha en fagmann som KAN dette, sa han. Og fant et firma i Strømstad som til daglig driver med denne type arbeid samt støper egne båter. Han fulgte opp hele tiden og sørget for at landligge ble minimalt. (14 dager) Selskapet var Vesta som brukte en uavhengig taksmann i Sarpsborg-området.

I dette tilfelle 1-0 til takstmannen.

Jeg betaler 4600 kroner i Vesta for min NW 900 med forsikringsverdi 750.000.-. En grei pris etter min mening. Og da kan jeg ha båten ute hele året.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...