Jump to content

Bostrøm 31 mrkII, sjekke hva før kjøp?

Taureau

Recommended Posts

Jeg har fått tilslag på en Bostrøm 31 1975 modell med mye utstyr. Har vært og sjekket den fysisk og har avtalt å hente den ved overlevering av kjøpesum slutten av denne uken. Den er tørr og fin, godt luftet og det elektriske er nylig kontrollert av elektrisker (selger). Motor ser fin ut og starter uten vansker (Yanmar) Den er kontrollert for plastpest. Det er ikke montert rullefokk. Ønsker noen tilbakemeldinger på hva jeg bør se over før endelig overtakelse.

Noen råd/tips :)!

Er selv rimelig grønn, særlig med hensyn til seilbåt...

Et sitat fra denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33097

"jeg kan på det varmeste anbefale bostrøm! både til soloseiling og med flere om bord!

men jeg ville godt for mk2 moddelene som kom etter 1978! der er det bedre ståhøyde bredere copitt og ankerbrønn en den vanlige bostrøm31!"

Rimer ikke helt at den du har fått tilslag på er en MkII, eventuelt at den er nyere enn 1975.

mvh tuffff

Jeg reagerte også på dette men ha vært innom både mkI og mkII og båten jeg skal da kjøpe er det full ståhøyde i under dekk frem til mast og den har vinduer (kan selvfølgelig ha blitt satt inn senere?). Mulig han ikke selv vet alderen på båten som har vært i fleres eie...

Nesten alle disse er mer eller mindre halvfabrikat. Kan derfor være stor forskjell på innredningsløsninger og kvaliteten på arbeidet. Var ombord i en sånn i båthavna en gang, ingenting var fast, og ting vibrerte og rørte på seg nesten uansett hva du tok i. Prisnivået ligger på etter det jeg har sett (vurderer denne typen selv, dersom jeg en dag skulle finne ut at jeg vil ha plast :eek:) fra 70-80 tusen (løene eksemplarer m(dårlig utstyr) til drøyt 200.000. De fleste jeg har sett ligger i prisområdet 160 - 180 tusen.

Mvh

Trygve

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...