Jump to content

Sea ray 34 1988 mod.ce papirer

Pettter

Recommended Posts

Har kjøpt en sea ray 34 i fra usa.har problemer med og skaffe dokumentasjon på brukte motorer til denne.Den har orginalt 2 stk 7,4 l.Motorer som skal være i en båt som kommer i fra usa må være ce merket.Hvordan i all verden skaffer jeg dette?Må jeg kjøpe helt nye??Noen om kan hjelpe meg her???

Nye regler fra i år engang tilsier at du ikke trenger å kjøpe splitter nye motorer, MEN det må være med ny type bensininnsprøytning, altså får du ikke CE godkjent noen motorer med forgasser lenger.

Ellers har du jo sikkert satt deg inn i alt det andre rotet rundt CE røret... ? :discuss:

Har du fått båten inn i norge ennå?

det som er problemet er at man må avklare slikt så lang som mulig i forveien og selv da.....

ut fra hva jeg antar - men ikke vet - ville jeg nesten tro at du burde kansellere kjøpet.

den motornøtten kan - men må ikke - bli hard å knekke.

sjekk med de som CE merker båte - de vet - kanskje bedre enn en del i sjøfartsdirektoratet hva som er gangbart.

det var vel ellers snakk om en lemping/endring/klarlegging på/av reglene for en kort tid tilbake.

noen som har "siste nytt" der?

Det er visst nye regler i fra 24/7-07.Eller at det har kommet ut et rundskriv som sier at alle båter som kommer inn i fra utenfor eøs skal ha ce merkede motorer.Det vil si at jeg ikke kan kjøpe en motor av f eks deg som du har hatt lovlig i båten din,uten ce papirer.dette grenser jo til galskap.rigte et firma i dag som jobber med ce godkjenning.han brukte 2 timer på og finne ut av dette.og det stemmer.Han var ikke blid.får vel bare vente utover vinteren og se om denne regelen endrer seg.Skal vel noe til.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...