Jump to content

Myth Busters: Har du hatt problemer med din Bayliner?

MT.

Recommended Posts

Inspirert av "The never ending story" som ruller og går i forumet her, ønsker jeg å sjekke om Baylinere er så dårlige greier som ryktet sier.

Kom igjen, folkens. Tråden er også åpen for dem som har hørt om noen som kjenner søstra til bestemora av naboen til han som snakka med vedkommende som sjøsatte uten bunnplugg i fjor.

:cheers:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

A) Nei [den har langt overgått forventningene positivt på alle plan]

B) JA med leverandøren - (ikke båtteknisk)

C) men som med alle båter er også Baylinere helt avhengige av sine eiere mht hvilken tilstand de er i etter 10-20 år.

D) er i grunnen bare mektig imponert jeg....

løp & kjøp........

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

Har hatt et problem med den Baylineren jeg har nå: Hornet virket dårlig :wink: Utenom det så har den fungert bra i de 3 sessongene jeg har hatt den. Har kjørt ca 360 timer.

På den forrige Baylineren, 1990 modell 2755, så gikk kjølekanalene tette. Toppene måtte overhales og et stempel måte byttes. Ikke annet å forvente seg etter at båten hadde ligget 12 år i saltvann. Hadde også problem med at akselen mellom drevtopp og "undervannshus" røyk tvers av. Dette var et Alfa 1 gen 1 drev.

/per

....ønsker jeg å sjekke om Baylinere er så dårlige greier som ryktet sier.

Kom igjen, folkens......

I den grad ryktene du har hørt om at de er så dårlige, er vel den beste måten å sjekke det på å kjøpe en og prøve selv?

Ellers kan du jo kanskje utdype hva de ryktene sier?

For øvrig er jeg meget godt fornøyd med alt utenom mengden av "sikaflex" i skjøten mellom skrog og overbygg.

• 2 uker senere...

Ingen problemer med båten etter ett års bruk, har lagt ute hele året. Skal jeg trekke frem noen negativr side må det være teppene ombord, de er erstattet av teak hos meg men jeg ser for meg at det kan bli skittent her om en ikke er konsekvent med bruk av skotøy og rødvin :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...