Morten_L Startet 22.August.2007 Link til dette innlegget Startet 22.August.2007 Skal nå selge Stormfugl (36 fots havseiler av merket Moody) som kjent for mange gjennstår det en del innredningsarbeid på denne før båten er ferdig, men den er fult seilbar/turbar. Jeg er veldig spent på hvor vanskelig det er å selge en båt med arbeid i disse tider hvor "alle" skal ha det nyeste, nøkkelferdig. Noen som har erfaring med å selge båter med en del arbeid som gjennstår? Eller som har tips? Annonse på baatplassen.no Annonsen på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Det er i alle fall lur tå gjøre slik du har gjort, nemlig å gjøre dette klart med en gang. Ikke bare sparer du deg for mange som likevel ikke er interessert, du tiltrekker deg også de kjøpere som er reelle og som akn ah interesse av å fortsette arbeidet ditt. Flott båt forresten. Jeg må visst ha begynt åeldes for jeg synes stadig at de eldre båtene er de peneste. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Morten_L Svart 22.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Har også inntrykket av at en ikke tjener noe på å "skjule" hva som må gjøres. Jeg synes også det er en flott båt jeg er egentlig fornøyd med den på de fleste måter bortsett fra at jeg ikke har tid til å gjøre den ferdig og ikke penger til å få andre til å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Jeg tror ikke det skal by på noe problem. Det gjenspeiles jo også i prisen at noe arbeid gjenstår. Mange båteiere er fingerferdige folk som liker å fikse og ordne i båten. Det er jo hobbyen vår. Lykke til med salget. Jeg fortår at det kan være leit å selge en drøm som ikke er ferdig oppfylt. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Tror også at dette bør gå greit. Denne blir nok sogt i løpet av en uke. Man nærmest klør i fingrene etter å gå løs på et slikt prosjekt Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 22.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Får håpe det går bra ja, har vært 138 visninger på finn på 1 time nå! Vi kan jo alltids bytte båt vettu Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 Ja det er virkelig en flott båt du skal selge :-) Om det er billig får du nok solgt den fort, men det er stille på markedet :-( Blir artig å følge med på hvor lenge du må beholde den flotte båten, eller hvor lenge du får beholde den :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 22.August.2007 Link til dette innlegget Svart 22.August.2007 (redigert) Så annonsen din før jeg leste denne tråden, og er vel litt mere usikker. Båten er flott, men ikke helt vanlig i Norge. Har fulgt ganske nøye med på "noe arbeid gjenstår" båtene på finn.no, og er overasket over hvor mye de må ned i pris før de går. Isolert sett vil jeg tro at prisen du nevner er rimelig, disse båtene går vel for minst et par hundre mere om jeg husker riktig, men har jeg rett i forhold til trenden i markedet, vil jeg tro du må ha relativt god tid før du finner rette kjøper. Redigert 22.August.2007 av Sofaseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Flott båt forresten. Jeg må visst ha begynt åeldes for jeg synes stadig at de eldre båtene er de peneste. Wose da, trodde at du visste "kvinner eldes, menn modnes". Det er noe helt annet Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Morten_L Svart 16.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2007 Da var båten solgt og jeg er skipper skuteløs..... Var en hyggelig fyr fra Bergen som kjøpte den, båten blir riktignok i Kristiansand til påske før Stormfugl setter baugen vestover. Er ganske vemodig å selge Stormfugl, men det er godt at noen andre har krefter og tid til å gjøre ferdig båten. Så gjennstår det jo å se hvor lenge det går før abstinensene tar overhånd og jeg endre opp med ny skute da Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2007 Ønsker deg lykke til med leting etter ny båt. Jeg synes det var en flott salgsannonse du hadde lagt ut på finn.no. Redelig informasjon. Nå har du mange muligheter til å velge blant et stort antall båter som er for salg. Kankje er det lurt å leie båt noen sesonger før man selv kjøper noe? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Båtverden er tydeligvis full av kjeltringer Han som kjøpte båten har nå trukket seg fra salget, dvs det var først når jeg etterlyste pengene som ikke om som avtalt jeg fikk mail om at han ikke vil kjøpe likevel. (jeg har ikke levert fra meg båten enda) Problemet mitt er at det var kona som skulle stå som formell eier av båten så han fikk med seg kontrakten hjem til signering og skulle returnere den til meg signert. Det gjorde han heller ikke, så jeg står uten rettigheter og har skjegget fult av postkasser Så nå har jeg plutselig med en båt jeg trodde var solgt. GANSKE SURT!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.