Jump to content

Markedet for salg av båter med "Noe arbeid gjennstår"

Morten_L

Recommended Posts

Skal nå selge Stormfugl (36 fots havseiler av merket Moody) som kjent for mange gjennstår det en del innredningsarbeid på denne før båten er ferdig, men den er fult seilbar/turbar.

Jeg er veldig spent på hvor vanskelig det er å selge en båt med arbeid i disse tider hvor "alle" skal ha det nyeste, nøkkelferdig.

Noen som har erfaring med å selge båter med en del arbeid som gjennstår? Eller som har tips?

Annonse på baatplassen.no

Annonsen på finn.no

Det er i alle fall lur tå gjøre slik du har gjort, nemlig å gjøre dette klart med en gang. Ikke bare sparer du deg for mange som likevel ikke er interessert, du tiltrekker deg også de kjøpere som er reelle og som akn ah interesse av å fortsette arbeidet ditt.

Flott båt forresten. :flag: Jeg må visst ha begynt åeldes for jeg synes stadig at de eldre båtene er de peneste.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Så annonsen din før jeg leste denne tråden, og er vel litt mere usikker. Båten er flott, men ikke helt vanlig i Norge. Har fulgt ganske nøye med på "noe arbeid gjenstår" båtene på finn.no, og er overasket over hvor mye de må ned i pris før de går. Isolert sett vil jeg tro at prisen du nevner er rimelig, disse båtene går vel for minst et par hundre mere om jeg husker riktig, men har jeg rett i forhold til trenden i markedet, vil jeg tro du må ha relativt god tid før du finner rette kjøper.

Redigert av Sofaseileren (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Da var båten solgt og jeg er skipper skuteløs.....

Var en hyggelig fyr fra Bergen som kjøpte den, båten blir riktignok i Kristiansand til påske før Stormfugl setter baugen vestover. Er ganske vemodig å selge Stormfugl, men det er godt at noen andre har krefter og tid til å gjøre ferdig båten.

Så gjennstår det jo å se hvor lenge det går før abstinensene tar overhånd og jeg endre opp med ny skute da :wink:

• 1 måned senere...

Båtverden er tydeligvis full av kjeltringer :headbang:

Han som kjøpte båten har nå trukket seg fra salget, dvs det var først når jeg etterlyste pengene som ikke om som avtalt jeg fikk mail om at han ikke vil kjøpe likevel. (jeg har ikke levert fra meg båten enda)

Problemet mitt er at det var kona som skulle stå som formell eier av båten så han fikk med seg kontrakten hjem til signering og skulle returnere den til meg signert. Det gjorde han heller ikke, så jeg står uten rettigheter og har skjegget fult av postkasser :cryin:

Så nå har jeg plutselig med en båt jeg trodde var solgt. GANSKE SURT!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...