Jump to content

Magneter for å redusere eksos

Sjøgutt

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg til å finne leverandøren til disse magnetene som skal redusere eksosutslippet.

Og er det noen som har erfaring, så kom gjerne med deres meninger. Hva hender når man setter pluss og minus

på hver side av dieseltilførselen? Kan dette skade motoren på noen måte på kort eller lang sikt? :crazy::crazy:

finnes en relativt godt dokumentert og omfattende norsk test av en konkurerende type magneter på 16/32? busser her:

http://www.liertraktor.no/public.aspx?pageid=28844

http://www.liertraktor.no/public.aspx?pageid=28843

om jeg husker riktig reduseres utslippene like mye/mer ved bruk av magneter som med katalysator - forbruket er vel også tatt for seg men --- om jeg husker riktig var betydningen av bruk/innføring av "miljødiesel" som kom til under "testingen" også en viktig faktor.

intet nytt under solen...

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

Jeg mener Lars H var så heldig å vinne et Mec-sett i lotteriet på Hortenstreffet til Båtplassen.

Dette var selve settet + montering utført av Mec i etterkant. Litt av en gevinst!

Hvis Lars har fått montert dette nå,

kan han kanskje dele noen erfaringer om hvordan dette virker?

Redigert av Phoebe (see edit history)

Hei.

Joda, jeg vant et slikt sett, men har ikke montert det ennå. Får se til høsten når jeg er tilbake fra ferie. Husker at det ble sagt noe om hjelp ved montering og får sjekke det opp i etterkant. Det burde være greit å montere magnetenne på diesel tilførsel og retur, men skal jeg montere også på luftinntaket, må jeg sette på en forlengelse mellom "luftfilter" og manifoil. Kommer tilbake med mer dersom/når jeg monterer dette.

Lars H.

(pt. Hunnebostrand Sverige)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Husker at det ble sagt noe om hjelp ved montering og får sjekke det opp i etterkant.

Lars H.

(pt. Hunnebostrand Sverige)

Joda, dette ble sagt, montering var med i pakken.

Så her det er bare å lene seg tilbake og la ekspertisen utføre jobben, Lars :yesnod:

"Astor" og undertegnede vant også et slikt sett, har montert det selv, men ingen synlige resultater enda, har ikke vært mye ute etter montering. :cryin: Nå skal det sies at min motor (VP MD 40, 85 HK) ikke har plaget noen med røyk før heller! Men det skulle jo hjelpe på drivstofforbruk og effekt også, etter innledende "rensing" Time will show...

Med hilsen; Sindre :cheers:

Hei igjen!

Hvis de ikke selger magnetene uten å montere selv er det merkelig at det ligger detaljert monteringsanvisning i pakkene, med advarsler om "kraftige magneter, hold de unna ømfintlig utstyr"elns! Som skrevet før, MIN motor er ikke veldig avansert, kun mekanisk overføring der! :smash:

Men, skal bli spennende neste år, med nysmurt bunn og se om det hjelper på forbruket!

Med hilsen, Sindre.

Dem 2 gevinstene på Hortens treffet var med mont , da leverandøren sa at han ikke garanterte at det funka vis dem ikke monterte . Prisen var da ca 4000- ferdig montert , flere her på BP som har montert slikt . Så kansje vi snart kan få en oppdatering hvordan det funker ? Skulle jo få Sjøstjerna sin hvis han vant , men neida er flaxa til Tine det . Men men håper det funker da ,flotte premier var det i alle fall . Men som andre sier her , hva med Hammerdown ? Får mye Hammerdown til den prisen , er vel flere her som har hatt stor forandring på røyk og div etter bruk av det . Eller husker feil her også ?

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

men hvem er leverandøren av gevinstene?

Lars H.

Husker ikke hvem som fixa dem der jeg , men Astor eller REM veit sikkert det . Var jo meninga dem skulle komme søndag på treffet å montere det til dem som vant . Men var vist noe som kom i veien mener jeg å huske , men det ordner seg nok skal du se . Står det ikkeno firma navn å tlf nr på pakka da ? Kunne du jo ringt å forklart saken .........

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei igjen.

Da tar jeg kontakt med Astor eller Rem dersom jeg ikke finner noe om leverandøren i esken. Men det blir først når jeg er hjemme etter ferie over neste helg.

Og at det er kraftige magneter, kan jeg underskrive på. Åpnet esken nede på gulvet ved siden av en bordbein av metall, og de poppet ut av hendene mine og smalt i bordbeinet 10 - 20cm unna! Så etter montering, må nok kompassene i båten sjekkes.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Her er leverandøren, sakset fra sponsorlista til treffet.

Automec AS

Ansvar: rem

http://www.mec.as/?CatID=1254

post@mec.as

Kontaktperson: Tor Vidar Lunde

Status -07: Vi stiller til disposisjon 2 sett AutoMEC 03 blå, for motor opp til 12 liter. Verdi kr. 4.750,- ink. mva og montering

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...