Kosmix Startet 23.August.2007 Link til dette innlegget Startet 23.August.2007 X-34 sjøsatt (SEILmagasinet) Me want one!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Blanco Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Enig med deg. Nå er vi i kategorien SEILEBÅT, i motsetning til hva man har tatt for seg i mange andre diskusjoner(krangler). Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
ulysses Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Enig med deg. Nå er vi i kategorien SEILEBÅT, i motsetning til hva man har tatt for seg i mange andre diskusjoner(krangler). Så så, ikke provosere nå da, stridsøksen er begravet. Håper jeg får tatt en tur og tittet. Kosmix, du er jo nesten forpliktet til å velge Jeppesen neste gang. Jeg hørte at Dehler 34, som jo er en konkurrent, er forsinket så den kommer dessverre ikke til Sandvika. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Kommer ikke Dehler'n?? Skal en tur til Sandvika for å se hva jeg kan ønske meg... Ja, håper på en '99 neste gang :-) Det er forresten flere bilder på X-Yachts hjemmesider Redigert 23.August.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ulysses Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Kommer ikke Dehler'n?? Det var en kollega av meg som har bestilt en slik ny Dehler som sa dette, så jeg regner med at det stemmer. De er visstnok forsinket med prototypen, og satser alt på HISWA i Amsterdam 4-9 september. Er enig med deg: Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 "Ulempen" med X'ene er at man skal slite for å seile opp mot LYS tallet.... ...men jeg hadde personlig valgt en X, hvis jeg skulle hatt en ekstra båt, i tillegg til turbåten. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 "Ulempen" med X'ene er at man skal slite for å seile opp mot LYS tallet.... ...men jeg hadde personlig valgt en X, hvis jeg skulle hatt en ekstra båt, i tillegg til turbåten. X-34 er jo en turbåt. Det er x-35 som er regattabåten i den størrelsen. Eller? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Jo, det er X-35 som er regattabåten. -Men racer-cruiserne X-34 og 37 (o.s.v.) blir nok populære i regattaer, og jeg tror Lano har rett i at de vil få et lystall som blir vanskelig å seile opp mot. Det er kanskje ikke båten for menigmann som ønsker å vinne regattaen....da er nok en Bavaria med gode seil og VC17 tingen :-) Noe jeg fant litt merkelig; X-34 har asymetrisk spinnaker/gennaker - og det er bra, men den har ikke baugspyd. Jeg har ikke seilt gennaker før, men er det ikke fordel med spyd? J/Boats har jo spyd, og det er kanskje en av de nærmeste konkurrentene til X-Yachts. Redigert 23.August.2007 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
lano2 Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 ...eller en blodtrimmet Regina, med polert VC17 og tomme tanker, hvor mannskapet har lenset før de går ombord. :-) Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Jeg har ikke seilt gennaker før, men er det ikke fordel med spyd? J/Boats har jo spyd, og det er kanskje en av de nærmeste konkurrentene til X-Yachts. Det er helt klart en fordel å få gennakeren et stykke foran forstaget. Ulempen med lange spyd er at det straffes knallhardt i LYS-systemet. Der er det en fordel med fullt mannskap og spinnaker. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Ja, ...får vel se det på denne måten da; at det er en (enkel?) gennakerløsning for turbruk, men i regatta tar man frem spinnakeren? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ulysses Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Fordelen med gennaker er jo at den er enklere å håndtere. Litt knoting med spinnakeren og vinningen går opp i spinningen. Så det blir interessant å se hva eiere av X-34 velger i f.eks Færdern. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Raskeste båt i Færdern i år brukte gennaker...så, ja, det blir spennede å se. Spørs om ikke VMG er bedre med gennaker og rom slør, enn spinnaker på lens?.. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Sun Flyer Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 "Ulempen" med X'ene er at man skal slite for å seile opp mot LYS tallet.... Det med lys-tallet er både òg. Det er en x-37 her i bergensområdet som alltid er blandt de siste på listene. Den har nok et noe høyt tall. Til gjengjeld virker det som x-99 går som en kule i forhold til sitt. Hvordan x-35 er vet jeg ikke, med har registrert at nede i rogaland dominerer de stort. X-99 må vel være et naturlig steg videre for Kosmix? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 X-99 må vel være et naturlig steg videre for Kosmix? Lever i håpet Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Blanco Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Til gjengjeld virker det som x-99 går som en kule i forhold til sitt. X-99 må vel være et naturlig steg videre for Kosmix? Det at X-99 leverer gode resultater skyldes at dette er en båt som regattaseilere tiltrekkes av. I tillegg er det ofte stor kontinuitet i mannskapene, og trening med faste oppgaver med samme mannskap gir resultater. Derved ser det ut som om det er lett å seile opp til lystallet. Men tro meg, det er en båt som krever at man lærer den å kjenne. Kan anbefales, Kosmix!! Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Kosmix Svart 24.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 X-34 er på drømmebåtlisten, men X-99 passer mer sannsynlig til min økonomi når jeg begynner å se etter ny båt... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Kosmix Svart 24.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Dehler 34 skal vises bort på Orust...kanskje den kommer til Sandvika likevel? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
ulysses Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Vi får håpe. Hvis kollegaen min har rett er problemet at den samme båten skal vises i Nederland på samme tid. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 24.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 norge nederland Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.