Xlnt Startet 23.August.2007 Del på Facebook Startet 23.August.2007 Hei Jeg har en merkelig rakling i drevet, etter å ha kjørt det varmt og deretter setter den i fri så rakler det en god del en stund men så ser det ut til å gi seg litt etter litt igjen. Når motor/drev er kaldt så er det ingen ulyd, kun når det er varmt og kun i fri Har hatt det helt siden jeg satt det på, hadde samme lyden i et annet drev på samme båten også. Har prøvd å justere girwiren men det hjelper ikke noe, hverken den ene veien eller den andre. Er det noen med erfaringer her? Skal det bare være sånn? Hadde ikke slik lyd i min forrige båt. Alle ledd og lager ble smurt godt før sjøsetting. Takker for alle svar. Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Windy37GM Svart 23.August.2007 Del på Facebook Svart 23.August.2007 Bravo drevene er sånn fordi oljen blir varm og derved rakler det :-) Ikke noe å bry seg om. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
alidal Svart 23.August.2007 Del på Facebook Svart 23.August.2007 Helt normalt. Skal iflg. mercuiser være slik. Har et 4 år gammelt Bravo II X som er slik lyd i. Er der stort sett hele tiden i fri. Tildels også på tomgang i gear forover. Er forresten skrevet en del om dette tidligere. Bruk søkefunksjonen Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 23.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2007 Takker for svar, forøvrig brukte jeg søkefunksjonen men den fungerer ikke noe særlig synes jeg. Jeg søkte på ordet rakling og fikk ikke opp noe særlig om drev og i hvert fall ikke Bravo. Søkte også på ulyd i drev og fikk da en hel masse reff men de 4 første sidene gjaldt ikke bravo drev. Er det jeg som søker feil eller? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Hydrox Svart 23.August.2007 Del på Facebook Svart 23.August.2007 Dette er helt normalt, har selv flett nytt Bravo1 drev. Spurte forhandler om dette og i følge dem var denne rakklingen/knattringen helt normal. Hos meg forekommer det hovedsaklig etter en tid kjøring når jeg sakker på og kobler i fri. Noen ganger når jeg sakker på og går på tomgang innkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 16.Juni.2017 Del på Facebook Svart 16.Juni.2017 Obs obs, gammel tråd. Opplevde nøyaktig det samme som trådstarter, men etter å ha lest dette her ser det ut til at feriepengene varer litt lenger ? Sitér dette innlegget Link to post
brygga78 Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 (redigert) jeg har også denne veldig merkbare raklingen i drevet mitt når det er varmt. Kun i fri. Jeg har to bravo one x drev. Men oljen i beholderen virker ut som står på samme nivå, og heller ikke stiger noe særlig når jeg kjører. Er fin og grønn uten brennlukt. Så rekner ikke med at noe er i ferd med å ryke. Håper hvertfall ikke det. Vil jeg merke noe ut ifra beholderen hvis det er vann i oljen? Noen som vet? Har merket at det kan legge seg litt hvitt groms i bunn av beholderen etter hvert. Er det normalt? Redigert 25.Juni.2019 av brygga78 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.