BjornLie Startet 24.August.2007 Del på Facebook Startet 24.August.2007 Hei! Er det noen som vet om leverandører av uorginale Volvo Penta duoprop propeller? Et sett org. Volvo Penta duoprop propeller koster jo over 7.000,-! Drevet er et 280 DP. Vet at det er uorg. singleprop propeller å få tak i. VH BL Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Tommy007 Svart 25.August.2007 Del på Facebook Svart 25.August.2007 Det billigste jeg har funnet er dette firmaet i Moss http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=3&tot=78 Ellers kan du få de fra ca 3700,- NOK i USA hvis du er på de trakter Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 25.August.2007 Del på Facebook Svart 25.August.2007 Følg med på www.blocket.se eller tilsvarende. Kjøpte to helt nye selv der i fjor for 2500,- Med litt pruting og leting er det mulig. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 27.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2007 Takker for opplysningene, men er det kun orginale propeller å få tak i? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
saga Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Vent til i vinter. I fjor vinter hadde Drevia tilbud på bla.a duoprop aluminium og stålpropeller til henholdsvis ca. 4500 og 8000 Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Takker for opplysningene, men er det kun orginale propeller å få tak i? Meg bekjent, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Takker for opplysningene, men er det kun orginale propeller å få tak i? Sitter å leser september nr av Motor Boats Monthly og ser en annonse fra et firma som selger propeller som passer til Volvo DP. Priser fra GBP 350 (ex UK tax) Kan disse? være noe? Ellers er det flere som har avertert brukte propeller på finn.no de siste dagene..... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
BjornLie Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 Takk Rolf, Sjekket nettsida, de har A5 til A8 propeller. Trenger A2 selv. Sender de en mail for å sjekke om de kan lev. A2 også. Prisen er 411,25 Pund, dvs med dagens kurs 11,75 x 411,25 = 4832 NOK. Hvis det er som "Saga" sier at kanskje Drevia skal selge de til 4500 til vinteren kan jo det være noe å vente på. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
deep diver Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Jeg kjøpte orginale propeller i USA. Betalte ca 3500 NOK pr sett... Marine parts express Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 31.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2007 "Deep diver" Angående bestilling av propeller fra USA. Hva betalte du i frakt? Måtte du betale mva inn i Norge? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Larspo Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 Jeg kjøpte en singel prop i USA en gang. Mener at jeg betalte rundt 500,- i frakt. Totalt kom den på ca. 1000,- NOK ink. frakt, toll og vare. For en DP, regn med kanskje rundt 750,- i frakt og 1000,- om det er stål. (Sjekk forøvrig på www.usps.com). Tollavgift tilkommer på slike varer over 200,- +25% mva for varen og frakt. Sitér dette innlegget Link to post
deep diver Svart 31.August.2007 Del på Facebook Svart 31.August.2007 "Deep diver" Angående bestilling av propeller fra USA. Hva betalte du i frakt? Måtte du betale mva inn i Norge? Jeg kjøpte propellene når jeg var på jobb i Texas. Tok de med hjem i bagasjen, betalte derfor ikke frakt og moms. Fikk propellene gratis tilsendt til hotellet jeg bodde på.... Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 7.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2007 (redigert) Har nå sjekket med Marine Parts express. De skal ha ca 70 USD for frakt, dvs at da kommer et sett på ca 4000,-. Har en annen løsning på hånden. Ser ann det først før jeg evt bestiller fra USA. Redigert 7.September.2007 av BjornLie (see edit history) Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
BjornLie Svart 7.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2007 Har også bedt om tilbud fra disse Winracepropellers som bruker denne lev. Power tech propellers. Antar at dette kan være intressant for andre. Skal holde dere orientert. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
kringeland Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 Ved opptak ser jeg at utgifter til nye propeller må føres på båtutgiftskontoen. 2 sett med A4 Doupropp. Hvor kjøper jeg dette rimeligst. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.