Jump to content

Jeg kaster de komplette årgangene av Båtmagasinet og Seilas & B...

Grand Banks jr

Recommended Posts

..sa pappa her for noen dager siden. Han skal flytte og rydder.

Komplette årganger fra 1978 eller noe (av Seilas & Båtliv) frem til Båtmagasinet startet, og komplett med det fra starten av og frem til 1996 eller noe.

"Ikke gjør det! Da vil jeg ha dem!"

-og slik ble det :yesnod: (Kan ikke kaste de bladene!!!)

Kan ikke kaste barndommen og ungdommen min heller. Jeg pugget de bladene! Kunne ankertestene på rams, samt "alle" båttestene.

Jeg fikk sikret meg kassene med blader i går: en uvurdelig kilde til visdom, tester ++

Åpnet oktobernummeret fra 1986 og leste originaltesten av Biam 660. Ler av elektronikkprisen og koser meg virkelig :wink:

Noen andre som gleder seg over gammel lektyre?

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Gleder seg? Jeg elsker disse bladene fra barndommen, og har flere kartonger stående på loftet. Av og til, vinterstid, tar jeg en tur opp og drar med meg en stabel ned. Sammen med et glass cocnac er dette ideelt! Gamle drømmebåter, gamle regattareportasjer, tester som jeg husker - fantastisk!

Det hele forteller meg at båtlivet vår består mye av drømmer.

PS da jeg leste headingen din håpet jeg at det var snakk om å gi bort noe...

PS da jeg leste headingen din håpet jeg at det var snakk om å gi bort noe...

He he... Det var noe av intensjonen: skape sjokk vibrasjoner :boxing::blush:

Jeg trodde ikke noen gav bort slike blader, og plutselig skulle min far... :lol:

Enig: god avslappningslektyre :cheers: - sammen med en virkelig god kopp te (og ikke slikt skvip som mange kaller te) - eller en god vin :sailing:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Dette har vært do-litteratur for meg i mange år. Går aldri på dass uten et BM i hånden. Nå har jeg fått en koste på do hvor jeg kan legge bladene mine.

Jeg mangler noen få BM 1986-87-88. Ellers komplett rekke fram til dd.

Og jeg oppdager mye nytt hver gang jeg blar i disse vidunderlige bladene.

Jeg har noen få Sjøsport og hadde ønsket meg mange fler....

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg mangler noen få nummer for å få Båtmagasinet komplett. Derfor spør jeg om dette i denne tråden.

1986: 1-3-7-8-9-10-11-12

1987: 2-4-5-6-12

1990: 1-11

1991: 1-7

1992: 6

1997: 1-3

1998: 1-5-8-9

1999: 12

Om noen har disse liggende så ta kontakt med meg på IM:

Mange takk!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hos meg er det opprydding i gamle båtblader hvert nyttår. Det er en anseelig bunke som går til gjenvinning. Det hender at noen gis bort. Jeg har som mål å bli værende igjen med to magasiner: På Kryss (medlemsbladet til SXK - den svenske kryssarklubben) og Passagemaker (båtblad for seilere med trawlere og "langdistansebåter"). Oppdatering av nyheter på båtfronten og informasjon om viktig båtstoff får jeg på verdens antagelig beste båtforum: Båtplassen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...