Grand Banks jr Startet 25.August.2007 Link til dette innlegget Startet 25.August.2007 (redigert) ..sa pappa her for noen dager siden. Han skal flytte og rydder. Komplette årganger fra 1978 eller noe (av Seilas & Båtliv) frem til Båtmagasinet startet, og komplett med det fra starten av og frem til 1996 eller noe. "Ikke gjør det! Da vil jeg ha dem!" -og slik ble det (Kan ikke kaste de bladene!!!) Kan ikke kaste barndommen og ungdommen min heller. Jeg pugget de bladene! Kunne ankertestene på rams, samt "alle" båttestene. Jeg fikk sikret meg kassene med blader i går: en uvurdelig kilde til visdom, tester ++ Åpnet oktobernummeret fra 1986 og leste originaltesten av Biam 660. Ler av elektronikkprisen og koser meg virkelig Noen andre som gleder seg over gammel lektyre? Redigert 25.August.2007 av psolse02 (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Pam65 Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Gleder seg? Jeg elsker disse bladene fra barndommen, og har flere kartonger stående på loftet. Av og til, vinterstid, tar jeg en tur opp og drar med meg en stabel ned. Sammen med et glass cocnac er dette ideelt! Gamle drømmebåter, gamle regattareportasjer, tester som jeg husker - fantastisk! Det hele forteller meg at båtlivet vår består mye av drømmer. PS da jeg leste headingen din håpet jeg at det var snakk om å gi bort noe... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 PS da jeg leste headingen din håpet jeg at det var snakk om å gi bort noe... He he... Det var noe av intensjonen: skape sjokk vibrasjoner Jeg trodde ikke noen gav bort slike blader, og plutselig skulle min far... Enig: god avslappningslektyre - sammen med en virkelig god kopp te (og ikke slikt skvip som mange kaller te) - eller en god vin Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Astor Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Dette har vært do-litteratur for meg i mange år. Går aldri på dass uten et BM i hånden. Nå har jeg fått en koste på do hvor jeg kan legge bladene mine. Jeg mangler noen få BM 1986-87-88. Ellers komplett rekke fram til dd. Og jeg oppdager mye nytt hver gang jeg blar i disse vidunderlige bladene. Jeg har noen få Sjøsport og hadde ønsket meg mange fler.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pam65 Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Hvilket år var det Båtmagasinet kom? Var det 85? 86? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.August.2007 Link til dette innlegget Svart 26.August.2007 Jeg mangler noen få nummer for å få Båtmagasinet komplett. Derfor spør jeg om dette i denne tråden. 1986: 1-3-7-8-9-10-11-12 1987: 2-4-5-6-12 1990: 1-11 1991: 1-7 1992: 6 1997: 1-3 1998: 1-5-8-9 1999: 12 Om noen har disse liggende så ta kontakt med meg på IM: Mange takk! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 26.August.2007 Link til dette innlegget Svart 26.August.2007 Jeg fant faktisk annonse av motoren min i noen gammle blader (sjøsport) fra 1970. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hansi Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Hvilket år var det Båtmagasinet kom? Var det 85? 86? Første nummer kom i oktober 2005. Har komplett samling i permer fra dag 1. Vurderer faktisk å selge samlingen. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Forøvrig; er det noen som trenger Seilas eller PB har jeg en bunke på tilsalgs sidene, ganske så billig... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
arkmarin Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Følgende annonse står på trykk i Levanger-Avisa den 25.08.07 GIS BORT Flere årganger båt/seilblad gis bort, må hentes. Telf. 414 53 863 Her er det bare å hive seg på telefonen! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
roaldbj Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Hos meg er det opprydding i gamle båtblader hvert nyttår. Det er en anseelig bunke som går til gjenvinning. Det hender at noen gis bort. Jeg har som mål å bli værende igjen med to magasiner: På Kryss (medlemsbladet til SXK - den svenske kryssarklubben) og Passagemaker (båtblad for seilere med trawlere og "langdistansebåter"). Oppdatering av nyheter på båtfronten og informasjon om viktig båtstoff får jeg på verdens antagelig beste båtforum: Båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.