Jump to content

hva finnes under "lokket" i dørken

m/s draugen

Recommended Posts

på min Viksund?Ned trappen fra styrhuset er det rett ved trappen et "lokk" som sikkert skal kunne skrues opp da det er ett spor i for flatjern.Men den sitter dønn fast og ikke har jeg lyst til å bruke for mye krefter med tanke på å ødelegge den.Mulig man bare ser rett ned i kjølen når "lokket" er av,men det har jeg ikke funnet ut av enda.Noen som kan gjøre slutt på mine grublinger????????????

Lokket er på str.med ett diesellokk og er av aliminium.....

Redigert av m/s draugen (see edit history)

Sikkert et lensehull for å pumpe ut eventuelt vann under ballasten i kjølen. Regner med at dette er tilkoplet en slange som går forbi ballasten og ned i kjølen, slik at du kan putte en slange ned i denne for å pumpe ut evt. vann. Selv har jeg en lensepumpe under den ene benken inne i båten til dette formålet. Men så langt har jeg ikke oppleved å få opp en eneste dråpe vann, så det er nok tett (som det skal være).

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Tipper det er til og tømme dobbeltbunnen med pumpe, min er noe eldre, og trappen er det saget hull i, aner ikke hvorfor, men ivertfall kommer jeg rett ned i toppen på dobbeltbunnen, Kan ikke helt skjønne hvordan det skulle kunne komme vann der, men :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...