Jump to content

QL Baugpropell

henboe

Recommended Posts

Greit, men splint skal det sikkert være. Du skal kunne løsne motoren fra annleggshuset som står inntil baugpropelltunnellen. Antar at det sitter en splint i overgangen mellom motoren og drevet til selve propellen. Det er viktig at du setter inn ny splint med samme kvalitet som den orginale. Hvor lenge har baugpropellen vært i bruk før dette inntrådte?

Alternativ 1:

Motoren er festet med 4 umbraco bolter. skru ut disse og løft av motoren.

Under der er det en kobling mellom motot og aksling til truster og der sitter det en splint som er beregnet å knekke før motoren / drivverket i trusteren går. Dette er en enkel og grei jobb.

Alternativ 2:

Ta båten på land og skru av propelen på trusteren. Her sitter det også en splint, men det er meningen at den som sitter mellom motor og truster skal gå først.

Alternativ 3:

Og dette var det som var problemet på min truster.

Tannhjulene inni trusterhuset var knekkt, og jeg demomterte hele trusterhuset og sendte det til Engbo for rep.

Det er masse smådeler og ting inni der som jeg ikke så syn på å beggyne på, og det er engbo som lager trusterene til QL.

Lykke til :seeya:

Opinion is like an ass, everybody have one</FONT>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...