Jump to content

Matt vindskjerm av plexi... polering?

lars g

Recommended Posts

Jeg tror jeg også ville spurt forhandler om hva som er forventet levetid på en vindskjerm på denne båten, selvfølgelig forutsatt at den har vært utsatt for normalt bruk og vedlikehold! Kanskje forhandler føler et ansvar?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ville kontaktet forhandler fordi dette etter min mening ikke er holdbart. Vinskjermen skal etter min meningen stå båtens levetid ut så lenge den ikke blir påført skade.

Du har ikke vasket den med aceton eller rødsprit eller noe slikt vel..?? Slike stoffer matter overflaten i plastglass. I så tilfelle er skaden påført og selvforskyldt. Hør med forhandler...

Har brukt plexiglassplater til plotting,notater, tegninger med fettstift i over 20 år. Har alltid vasket med alkohol. Plexiglass blir ikke matt av alkohol. Akryl derimot...

Bøyer meg for den, men uansett så er det vel en fordel å være litt forsiktig med glass man skal se gjennom laget av en eller annen form for plastik.

Jeg synes uansett at en båt som har en levetid på 15 til x antall år bør ha en vinskjerm som varer i mer enn 4 år. I norge har vi 5 års reklamasjonsrett på varer som er ment til å være lengre. Dette vil garantert komme inn under dette. Jeg hadde forlangt ny vindskjerm, men husk på at man kommer som regel lengst med å konfrontere selger på en høflig måte. Luen i hånden trixet...

Hadde samme problemet på en tidligere Nor Star 290. Der var hjørneglasset i vindskjermen i plexiglass mens resten av vanlig glass. Jeg fikk noe spesialstoff som jeg ikke husker navnet på hos en glassmester. En spesialpolish for å få vekk striper i plexiglass. Dette finnes helt sikkert i ordinær handel også. Skulle ikke forundre meg om Biltema har noe som funker.

Takker for oppmerksomheten. om skjermen er av plexi eller ei det skal ikkje eg sei. Skal snakke med forhandler ang. garanti, for det burde være lengre levetid på ein vindskjerm fra ein annerkjent båtprodusent som Jeanneau...;-) Har forøverig hatt båten i berre ein mnd, så tidligere vedlikehold er eg litt usikker på.

• 9 måneder senere...

Jeg har fått noen små riper i vinduet på min Bavaria 38 motorbåt - noe som jeg tror om etter at jeg brukte en svamp som ikke var helt god. Har dere noe forslag til hvordan man kan få bort dette? Er det noe middel man kan bruke? Evt en bedrift man kan henvende seg til?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...