Jack Sparrow Startet 26.August.2007 Del på Facebook Startet 26.August.2007 Nå nærmer det seg desverre styggfort til vinteren , så stiller det seg en masse spørsmål valg krybbe osv noen som kan anbefale noen som er stødige og ikke knekker ved første vindkast? lagre med mast eller uten Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Har samme problemet/spørsmålet og foreløpige undersøkelser leder meg til OPI seilbåtkrybbe. Nytt av året er at den leveres med en slags anordning som også låser fast kjølen. De skal vise den nye typen på utstillingen Båter i Sjøen og der får man også en messerabatt. Hjemmesiden til OPI er ikke oppdatert så den viser ikke denne "kjøllåsen" jeg nevner. http://opi.no/baat/?p=seilbat Har tenkt å la båten stå med masten oppe og derfor også opptatt av å få en god krybbe som tåler det den skal! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lano2 Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Jeg har alltid 2 krybber utenpå-hverandre. Da kan jeg fjerne støttene og komme til overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Støtter Mouche med krybbevalg her..... sn skikkelig god krybbe fra Opi eller LP yacht er å anbefale... Selv har jeg en Ilas krybbe med 6 ben i alumium, men liker den ikke helt.... synes det er for spinkelt og ikke minst er den avhengig av perfekt montering og kompetanse når den monteres slik at benen står støtt. De felste seilbåter som veltet i fjor vinter hadde en slik krybbe og jeg sendte selvsagt mail til Ilas og spurte om forklaring, men øredøvende stillhet derfra som ventet i grunnen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jack Sparrow Svart 27.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.August.2007 det er iallefall dyrt nok synes jeg ,så messerabatt er godt mottat for min del ,og da snakker jeg ikke om 1500.- Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 22.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 Hmm, ikke lett dette. Jeg ser at Malfix har ILAS-krybbe til under halvparten av prisen for en tilsvarende OPI-krybbe. Ved opplag på asfaltert etablert opplagsplass (liten sjanse for telehiv?) og eventuelt stabilisere kjølen sideveis med litt hjemmesløyd. Er OPI-krybben verdt prisen? Jeg skal ta av masta. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mouche Svart 22.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 Jeg valgte å kjøpe en brukt OPI-krybbe, båten er oppe og masten på. Ser veldig bra ut. Til neste år investerer jeg i kjølstøtter fra OPI - sideveis støtte, som er nytt av året, men kan enkelt "ettermonteres" ved å bytte ut et par komponenter og til en kostnad av kr 800. Jeg føler at jeg kan gå vinteren trygt i møte, håper å ha rett i det! God nattesøvn har sin pris? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 22.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 Jeg ser at Malfix har ILAS-krybbe til under halvparten av prisen for en tilsvarende OPI-krybbe. Løp og kjøp. Jeg hadde ILAS før, og savner den dypt hver gang båten settes i Tyresøkrybba. Sitér dette innlegget Link to post
Jack Sparrow Svart 22.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 det ble opi Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.