Jump to content

Rullestor OG selvslående fokk

L4ngley

Recommended Posts

Hanse 31x/32 har selvslående fokk som std., men ikke rullestor. Er du sikker på at du vil ha rullestor?

Bavaria 30/31/32 har vel rullestor (spør i en Bavariatråd) på de fleste båtene sine, men selvslåer er ekstra. Selvslåer-utstyr kan ettermonters, men jeg tror du i de fleste tilfeller også må sy om seilet...

Med en, kanskje litt ekstra stor, selvskjøtende fallvinsj er det vel letter å heise storen, enn med rullemast??

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Eventuelt om det er mulig å montere selvslående fokk selv.

Det burde gå på de fleste båter. Etter å ha prøvd noen er jeg likevel tilhenger av båter der selvslåerskinnen er integrert i dekket. Da får genoaskjøtene en ting mindre å henge seg opp i.

(Tartan lager flotte båter med denne typen selvslåerskinne, men jeg er litt usikekr på hva jeg skal mene om rullestor på en båt som leveres med karbonmast. Uansett, Tartan leveres med rullestor hvis du ønsker dette. Prisnivået er vel omtrent toganger'n på Bavaria, men det er det sikkert verd. :yesnod: )

Redigert av Sjøtummel (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...