L4ngley Startet 27.August.2007 Del på Facebook Startet 27.August.2007 Hei. Noen som vet om det finnes noen seilbåter rundt 32 fot som leveres med rullestor OG selvslående fokk? Eventuelt om det er mulig å montere selvslående fokk selv. Dette er nok ikke noen super kombinasjon, men båten skal heller ikke brukes i noen form for regatta, skal være en pure tur/komfort båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Mange nyere orustbåter som najad etc leveres med dette. Men selvslåer kan monteres selv på mange båter. Går ikke hvis riggen har babystag. Spør en seilmaker. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Hanse 31x/32 har selvslående fokk som std., men ikke rullestor. Er du sikker på at du vil ha rullestor? Bavaria 30/31/32 har vel rullestor (spør i en Bavariatråd) på de fleste båtene sine, men selvslåer er ekstra. Selvslåer-utstyr kan ettermonters, men jeg tror du i de fleste tilfeller også må sy om seilet... Med en, kanskje litt ekstra stor, selvskjøtende fallvinsj er det vel letter å heise storen, enn med rullemast?? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 Regina af Vindo 35 leveres standard med rullestorseil og kan også leveres med selslånede fokk , denne er dog 35 og ikke 32 fot men kanskje verdt å se nærmere på om man vil ha en slik seilløsning Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 27.August.2007 Del på Facebook Svart 27.August.2007 (redigert) Eventuelt om det er mulig å montere selvslående fokk selv. Det burde gå på de fleste båter. Etter å ha prøvd noen er jeg likevel tilhenger av båter der selvslåerskinnen er integrert i dekket. Da får genoaskjøtene en ting mindre å henge seg opp i. (Tartan lager flotte båter med denne typen selvslåerskinne, men jeg er litt usikekr på hva jeg skal mene om rullestor på en båt som leveres med karbonmast. Uansett, Tartan leveres med rullestor hvis du ønsker dette. Prisnivået er vel omtrent toganger'n på Bavaria, men det er det sikkert verd. ) Redigert 27.August.2007 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.