Bitteliten Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 (redigert) Jeg kan bare prate for meg selv - men jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en båt som ikke har serviceheftet i orden med stempler fra autiorisert verksted Redigert 8.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Enig Bitteliten, i alle fall på en nyere båt ville jeg ha hatt servicehistorikk. Når det gjelder prisene på service er den omtrent det jeg betaler for mine D-4 og drev, totalt omkring 10.000 per motor-/ drevpakke. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
mhemil Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Blir nok full pakke på min D6-310 DPH samt demontering og oppbevaring av drev. Ca. 15 000 ++. Forferdelig dyrt, men føler at jeg ikke har noe valg...Kan for lite i tillegg til at jeg også ville satt pris på full servicehistorikk fra VP verksted ved bruktkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 9.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2008 (redigert) Poenget mitt var at selv om garantier skulle være ok ved at man gjør alt selv og man sparer en masse penger så kan annenhånds verdien bli en helt annen! Dette fordi mange ikke har kompetanse til å vurdere andres kompetanse og således finner det tryggest å kjøpe noe en tredje part kan gå god for. Jeg har konkret erfaring på dette gjennom salg av de to siste båtene mine der jeg også gjorde service selv. Dette var også nyere båter. Begge ble solgt raskt og ingen av alle som ringte ga uttrykk for skepsis til at service var tatt selv. På den siste fikk jeg motsatt tilbakemelding. Daj eg viste fram detaljert servicelogg var den konkrete tilbakemelding fra to av de som bød på båten, at dette var svært tillittsvekkende og de kjøpe heller båt med slik dokumentasjon fra en som kjente båten ut og inn og som hadde vært særdeles nøye med service og vedlikehold, en båt som hadde VP-service. Han ene forstod jeg stod mellom tilsvarende båt som hadde denne typen servicehistorikk, men bød heller på min. Sikkert ulike erfaringer, men jeg har altså erfaringen at dette virker positivt. Jeg ville tenkt likt selv. Heller båt fra en petimeter som kjenner båten ut og inn, enn en som aldri har åpnet dørken og bare viser til VP. Så må vi huske på: det dreier seg om enkle servicepunkter som de aller fleste kan klare. Det er ikke avanserte motoroperasjoner. Vi snakker om å skru av/på filtre. Pumpe ut olje og fylle på osv. Det er tross alt en grense for hvor mye feil noen og enhver kan klare å gjøre - iallfeall om en er en nøye og har gjort disse tingene før. Men at en del vegrerer seg/ikke ønsker å gjøre dette selv, har jeg forståelse for. Redigert 9.September.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.