Jump to content

Utbygging av strandsonen

Seiljåtten

Utbygging i strandsonen  

210 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Contraband skrev:
Du behøver ikke være misunnelig på meg, tvert imot. :wink:

De to siste årene har den tidligere restauranten Den blå lanterne på Lyngør vært brukt som hytte/sommerbolig. Rett ut for restauranten ligger den eneste brygga på Lyngør (bortsett fra brygga til Trygve Hegnar) der det er mulig å legge til for gjester. En stor brygge som ligger der helt tom for båter, og alle som kommer fordi regner selvfølgelig med at de kan legge seg der.

Har i sommer moret meg med å se hvilket enormt arbeid folkene på Den Blå Lanterne må legge ned for å jage vekk båter. :lol: På en travel dag kommer det en båter med kurs for brygga hele tiden, og folkene har heltidsjobb med å løpe fram og tilbake for å holde båter unna. Kjører en del jolle forbi denne brygga, og passer selvfølgelig på å late som jeg skal legge til hver gang jeg passerer.

Det må være litt av en ferie å bruke all sin tid på å jage vekk sultne gjester :lol:

burde ikke være nødvendig å gå til sak , mot en brygge som er satt opp uten søknad.. RIV den ned på eiers bekostning..

contrab , hydroxbillen kan avløse disse sneglene som går i hi til vinteren , slik at du aldri skal føle deg ensom og forlatt :-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

hifo - du skjønner det at siden vi bor i et såkalt rettssamfunn så har selv de verste kjeltringer rett til og krav på å få sin sak hørt, ja sogar lov til å forsvare seg, enda så urimelig det kan høres ut.

Til trøst, hvis noen, så gjelder det også ved feilparkering, kjørt litt for fort osv, men regner ikke med at dette er relevant for deg! :wink:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

ja ok , men det er en U TING at folk kan lage dyre rettsaker av noe de selv er skyldige i , men kansje kan slippe unna hvis de hyrer dyre advokater.. og en brygge som er søknadspliktig til å sette opp , burde ikke bli noen sak i det hele tatt.. RIV. (vi er ganske ofte enige vi mouche :-) )

hifo skrev:
(vi er ganske ofte enige vi mouche :-) )

Huffda, det må vi se å få gjort noe med! :wink:

Dette er innlegg #160 i denne tråden og enda er det ingen som har kommet opp med noe eksempel på sted/er hvor nye hytter er bygget og det på en slik måte at man/noen/en har mistet sine perler hvor man før kunne fortøye for å nyde freden og "høre" stillheten?

Kanskje problemet ikke er så stort, tross alt, med alle disse nye byggetillatelse som er innvilget i senere år mener jeg! (at det ble bygget for mye før er også jeg enig i!)

jo, det var en før i tråden som nevnte noen ikragerø.. husker jeg.. men for min del , så er det somsagt ikke hver enkelt hytte som er problemet.m en totale byggningsmassen\antall hytter. det er mange perler som er bebygd ,selv om ikke jeg kan si noen spesifikke. folk i hytter ( ikke hyttefolk) vil jo gjerne bygge der det er finest. ;-) det med enighet var ironi , det antar jeg du skjønte.

Ironi? Hva er det?

Jeg så også et sted i Kragerø nevnt, Tåtøy, en øy like ved byen som vel var en blanding av fastboende og industri, ikke akkurat et sted man la til med båt hvis man oppsøkte Kragerøs flotte skjærgård! At det nå er ryddet opp en del og bygget hus/hytter som benyttes av sommergjester er til alles interesse, inntekt for byens håndverkere ved utbygging, salg til god pris av grunneier, inntekt for byens handelstand osv osv Tapere i sakens anledning? Jeg kan ikke komme på noen!

Forøvrig anser jeg denne tråden mere som en diskusjon om "hva nå" heller enn å gråte over spilt melk les; det ble bygget for mange hytter i skjærgården før strandloven kom, ja for som sagt, nok en gang, det er jeg enig i! Dog finnes det sikkert noen som mener at de som har kjøpt seg dyre strandeiendommer i det "godes navn" burde gi disse bort til fellesskapet og la en komite utgått av det sittende Storting avgjøre hvem/hva/hvordan/når disse eiendommene skal benyttes? :nonod:

hifo skrev:
burde ikke være nødvendig å gå til sak , mot en brygge som er satt opp uten søknad.. RIV den ned på eiers bekostning..

contrab , hydroxbillen kan avløse disse sneglene som går i hi til vinteren , slik at du aldri skal føle deg ensom og forlatt :-)

Det er så deilig å ha en skikkelig RV er blandt oss :lol:

Brutus skrev:
Har et par hytter selv i strandsonen, en med nybygget brygge, ingenting er inngjerdet. Her er det bare fritt frem å tråkke over tomta. Men er det noen som gjør det? Nei... :lol:

Men det kommer helt sikkert av beliggenheten.

Pass på å ikke si hvor brygga er, da kommer Hifo med mordersneglene sine :lol:

hifo skrev:
ja ok , men det er en U TING at folk kan lage dyre rettsaker av noe de selv er skyldige i , men kansje kan slippe unna hvis de hyrer dyre advokater.. og en brygge som er søknadspliktig til å sette opp , burde ikke bli noen sak i det hele tatt.. RIV. (vi er ganske ofte enige vi mouche :-) )

Stakkars deg Hifo du blir mere og mere misunnelig des mere du skriver :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...