Baatmannen Startet 28.August.2007 Link til dette innlegget Startet 28.August.2007 Da ble det jaggu meg en ny bruktmotor på meg gitt. Samme motor som jeg har i dag. BMC Captain 1,5. Kom over et bra eksemplar som satt i en Risør 27. Eier skulle bytte fordi han synes motor var for liten til båten. Var og tittet på motoren i dag og den både så og hørtes meget bra ut. Før oppstart spurte jeg om det kom mye røyk fra motor når den var kald, for min ryker voldsomt. Eier sa at det røyk da litt. Etter at vi startet den kikker jeg ut for å se på kjølevann/røyk. Snur meg og sier at dette kan ikke kalles røyk. Det var omtrent ingenting. Oppi motorrom så det ryddig og pent ut. Lite oljesøl og det så ut som motor var godt servet. Den har gått 1250 timer siden overhaling. Litt usikker på årsmodell, men båt var fra 1979, så det er vel noe rundt her. Skal legge inn bilder etterhvert som arbeidet mitt skrider frem. Starter vel om 1 mnd eller 2. Begynner med et bilde av min gamle motor, og som dere ser så er det ikke noe vakkert syn. Er forøvrig ingen ekspert. Har bare stort pågangsmot, så det blir sikkert spørsmål underveis. Har forøvrig en kompis av en kompis som kjenner disse motorene godt. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 29.August.2007 Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 Personlig synest jeg el.opplegget ser mer tvilsomt ut enn motoren i seg selv.Også mye uryddig slangeføring. Blir nok bra når du tar det hele fra grunnen av. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 29.August.2007 Link til dette innlegget Svart 29.August.2007 Skal følge med her når du begynner, som TMe sier var det litt uryddig nedi der men det ordner du når den nye skal på plass Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 31.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 1250 timer har min "nye" motor på nakken siden overhaling. Er dette mye? Sier meg egentlig ikke så mye. Motor sviver meget fint og minimalt med røyk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.August.2007 Link til dette innlegget Svart 31.August.2007 Ikke noe særlig mye det nei! Klarer nok minst 3-4000 til før neste overhaling, og det blir jo noen år.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Baatmannen Svart 28.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2008 Lite har skjedd på denne fronten. Hadde tenkt å ta ut motor i høst, men nei da. Kulda satte inn og fristelsen var ikke akkurat stor til å starte på dette arbeidet. Hadde planer om å begynne i påsken, men da kom kulda igjen gitt. I tillegg til masse snø. Planen er nå å starte på arbeidet om noen uker. Jeg jobber skift og har litt fri av og til. Første post er nå å få ut motor for å så rydde og rense i motorrom. Jeg må også få en bra oversikt over alt det elektriske. Har satt meg selv et mål. Hvis jeg er ferdig med hele jobben til 1. juni, så er jeg fornøyd. Får uansett ikke båten ut før i midten av mai pga vannstanden i Øyeren. Blir jeg ferdig før 1. juni så blir det Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert som arbeidet skrider frem. Det første jeg skal gjøre er å ringe til transportfirmaet jeg pleier å bruke og avtale tid for å løfte ut gammel motor. Sitér dette innlegget Link to post
Stian M Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Hei ser at du har BMC:) kan du ringe meg på telefon nr. 99162090 leter etter noen deler. Mvh Stian Moen Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 26.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2008 Hurra! Da er jeg endelig i gang. :flag: Alt av elektronikk, slanger og koblinger er frakoblet. Motor skal heises ut førstkommende mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.