avmønstret5 Startet 29.August.2007 Del på Facebook Startet 29.August.2007 Det finnes flere kork/plast produkter på markedet som skal kunne erstatte teakdekk. Er det noen med erfaring med slike materialer med hensyn til arbeid med montering, pris osv. ? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 (redigert) Vi har hatt finerplater belagt med kunststoff i vår Joda (levert av Combicraft) . Og det er himmla slitesterkt. med 2 unger (5 og 2 år) er det relativt aktivt i båten og vi kan ikke se merker i dørken av leker/små stein elns. Hvis du tenkte på Flexiteek eller tekkdekk vet jeg ikke hvordan de funker .. Joda310 Redigert 29.August.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Geirh Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Har flexiteek på badeplattform,akterdekk og baugspyd. Det er ca 2 år gammelt og etter min mening ser det like bra ut. Kan pusses med groft sandpapir vist det kommer flekker som ikke lar seg vaske bort med grønnsåpe. Prisen er vel omtrent det samme som teak. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 (redigert) Har Aicona vinylteak fra Høcom på badepl.form og akterdekk, ser like fint ut som ekte teak og lett å holde rent. Jeg har lagt dette sjøl, se hocom.no for mer info og bilder. Redigert 29.August.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Det var meget pent. Bestilte du de buede profilene fra produsenten? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 (redigert) Det var meget pent. Bestilte du de buede profilene fra produsenten? Ben Sin Takk for det nei jeg har laget rammebordene sjøl, dem er skagd ut av staver med forskjellige bredder(i buene o.s.v) Søk på aikona her på BP så ser du en tråd jeg hadde tidligere om prosjektet. Redigert 29.August.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 Dette så veldig bra ut. Prisen var også mer sympatisk enn for noen av de andre produktene. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Teodor Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) TekDek fra TekDek Nordic er også et godt alternativ. http://www.tekdek.net/ De leverer om man vil, hele saken tillaget i et stykke som man rimelig greit kan lime på selv. Redigert 30.August.2007 av Teodor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har en kompis med 'kunstig' teakdekk. Tror det er flexiteak (men kan ta fail). En ting jeg reagerte på er hvor utrolig varmt det ble i solsteiken. Gikk ikke an å gå barbeint på. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Teodor Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) Mine foteblader har ikke registrert nevneverdig forskjell i temperatur på dekk med ekte teak og TekDek. Redigert 30.August.2007 av Teodor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har kikket på noen prøver fra et produkt jeg ikke engang vet navnet på (kryptisk, jo jeg vet...) Det dreier seg (om jeg forstår det rett) om en spesiell type impregnering som kokes inn i feks bøk under trykk, og skal etter sigende gjøre treet tilnærmet like hardt og holdbart som teaken. Et produksjonsanlegg for dette produktet er vissnok under bygging i grenlandsområdet. Kommer tilbake når jeg vet mer, i mellomtiden: kanskje andre vet mere om hva dette dreier seg om? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Jeg har også hørt dette om varmen. Er derfor litt skeptisk. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Her: http://www.kebonyproducts.com/nor/index.cfm Visorwood heter produktet. Vurderer dette sterkt til en terrasse selv. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Kan se ut til at du nesten traff blink. Ser ut til at det er produktet kebony 30 jeg har sett prøver av. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Ja det er visst distribusjonsfirmaet som heter Visorwood - samme produktet uansett. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Distribusjonsselskapet heter vel Keyproducts? Tror Wisorwood er nåletreproduktet som erstatter trykkimpregnering, (feks terrassekledning) mens Kebony 30 er løvtrevirke (det jeg så var bøk) med en noe annen type impregnering. Prosessen hadde gjort bøken mye hardere og merkelig nok så det ut som impregneringen på bøken trengte lenger inn enn prøven av furu jeg også så (mulig dette var Visorwood) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har en kompis med 'kunstig' teakdekk. Tror det er flexiteak (men kan ta fail). En ting jeg reagerte på er hvor utrolig varmt det ble i solsteiken. Gikk ikke an å gå barbeint på. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette? Jeg kan bekrefte at teakdekk generelt er noe herk å gå barbeint på i varmere strøk, det blir ubehagelige varmet. Jeg tenker å skifte ut gammel teak som har begynt å flise seg på benker og dørk bak. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) Hvordan er anti-skli-egenskapene til flexi-teek sammenlignet med ekte teak og med anti-skli-belegg som f.eks. Treadmaster? Redigert 31.August.2007 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CAT Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Marinedeck 2000 RØDVINSKORK er et kork produkt. Staver på 1900mm i to bredder 90 mm og 125 mm 9 mm tykkelse med fugespor. Limes med simpson og man bruker en tann sparkel til å stryke ut simpson. Har dette selv på en FM35 og i bruk siden sommeren 2000 en flate på ca 2x 3 m på akterdekk. Dolbord samt badeplattform og bauspryd. Egenskaper. Tørker fort. Isolerer lyd og varme. Finnes ikke glatt. Olje og rødvin setter ikke flekker. Har etterbehandelet dette en gang og brukte rondelsliper med 80-120 papir. Stavene bøyes lett, skjæres med stanly kniv. fin trimmes med slipemaskin. Det er heller ingen problem og lime sammen bredder til en flate skjøten synes ikke. Kort og god perfekt for gjør det selv tomelltotter. Men prisen er ikke noe å skryte av en skulle tro de var innenom det norske vinmonopolet først. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) CAT hvor fikk du tak i dette, er det noen forhandler i norge? Redigert 30.August.2007 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CAT Svart 2.September.2007 Del på Facebook Svart 2.September.2007 (redigert) Det er en artikkel her fra Seilmagasinet som muligens bringe noe mer info om leverandør i Norge. Jeg kommer ikke på hva navnet på firma var, men de var på messa et par år rundt 2000 Det er også et firmanavn i artikkelen.De skal forøvrig være på båter i sjøen med Etap Redigert 2.September.2007 av CAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.