Jump to content

Hui 85, erfaringer?

Avmønstret4

Recommended Posts

Da jeg ikke finner noe om denne båttypen i emneregisteret tar jeg opp saken her.

Noen som har erfaring med denne båttypen?

Positivt og negative trekk med båttypen?

Hvor bred er den egentlig, det står 16 stk på Finn og det opereres med bredde fra 300 til 320?

Og hvor bred er den ca 30-40 cm over vannflaten? Grunnen til dette spørsmålet er om den går inn i en bås på 350 cm med lysåpning 310 cm?

Redigert av Brage (see edit history)

Kjenner ikke båten veldig godt, men vanket litt hos Huseklepp da de utviklet båten. Personlig synes jeg det er den flotteste snekka som er bygget i Norge. Sånn med hensyn til utseende. Litt skipsfølelse med nedsenket dekk og skikkelige halegatt.

En del av disse er hjemmeinnredede så kvaliteten her kan sikkert variere noe. Litt mye køyer og styr under dekk synes jeg, men er man fire i familien så er det jo glimrende.

Plastarbeidet og det tekniske som Huseklepp har gjort er jeg rimelig sikker på er i god kvalitet. Kjenner disse som seriøse båtbyggere uten hang til snarveier.

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)

:seeya: Jeg har hatt en Hui 85 med en Volvo Penta MD21b. Disse båtene ble levert som halvfabrikat og ferdig bygd fra fabrikken. Min var fabrikk bygd. Lett kjenne tegn på om det er fabrikk bygd båt er køye løsningen foran i baugen. Litt spesiell løsning med overkøye, men det fungerte veldig fint.

Båten var etter min hukommelse 3.05m bred.

God sjø båt, men rullet noe i medsjø. Skulle gjerne hatt noe større motor, gjorde ca. 8-10 knop.

Det var full stå høyde i båten, som gjorde den behagelig å være ombord i over lengre tid.

Masse stue plass. Hele familien følte seg trygg ombord i båten.

Kjørte fra Koster i dårlig være med stor sjø, ingen problem. Fikk en Princess 38 som la seg i kjølevannet mitt, det sier kanskje noe om sjø egenskapene. Eller kanskje båtføreren av Princess'n!

Jeg tar alltid en ekstra titt på en Hui85 når jeg ser en. En av få båter jeg kunne tenkt meg å hatt igjen, men med større motor.

Motoren måtte jeg bytte toppen på, pga. dårlig kjøling. Etter hva jeg hørte den gangen var det ett kjent problem.

Lykke til.

Båtlivet er herlig.

:seeya: Jeg har hatt en Hui 85 med en Volvo Penta MD21b. Disse båtene ble levert som halvfabrikat og ferdig bygd fra fabrikken. Min var fabrikk bygd. Lett kjenne tegn på om det er fabrikk bygd båt er køye løsningen foran i baugen. Litt spesiell løsning med overkøye, men det fungerte veldig fint.

Hvordan var denne køyeløsningen fra fabrikken, og hvordan er den lett å kjenne igjen?

• 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...