Jump to content

En fest

enter4u

Recommended Posts

....eller hva med Langesund 5.juni.  Elton John konsert helt i fjæresteinene som kan høres fra båten.  Garantert masse liv og røre på fjorde og i byen den helga.

Konsertarenaen er på den åpne grassletta ved vannet omtrent midt på bildet:http://www.wrightegaarden.com/Bilder/krogluft.jpg

Dette medlemmet blir nok i det området med båt uansett  :yesnod:

Et båttreff hadde vært kjempegreie det... Bergen eller haugesund, eller mitt i langenuen for den del... Hadde vært gøy og møtt likesinnede... Men må vente et par måneder så vi får sjøsatt balja først....

Og å treffest på messa i bergen regner eg med går i boks??????? Jensen_fra_vest???

Wellcraft, du er sikkert ikkje meir enn 30 min vekke med båt, kvinnherad e jo ikkje så stort???...

:yesnod: :yesnod: :nonod:

Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen....

....eller hva med Langesund 5.juni.  Elton John konsert helt i fjæresteinene som kan høres fra båten.  Garantert masse liv og røre på fjorde og i byen den helga.

Konsertarenaen er på den åpne grassletta ved vannet omtrent midt på bildet:http://www.wrightegaarden.com/Bilder/krogluft.jpg

Kjempeidé - Elton John er jo bare helt topp!

Skal et slikt båttreff bli noe av må vi beslutte dato og sted. Siden det er mange i Østlandsområdet som har foreslått Vestfold oppfordrer jeg dere som holder til/er mest kjent i området til å komme med konkrete forslag. Langesund er altså ett (vet ikke helt om du mente gjestehavna eller en uthavn i området - den lokale båtforeningen skrev jo brev til Seilas og utropte gjestehavna i Langesund til Norges værste gjesthavn  :lol: :lol:)

Uthavn og gjestehavn har jo begge sine fordeler og ulemper, avhengig av hva slags arrangement vi ønsker å lage. Kanskje er det lettere å få flere folk til å komme hvis gjestehavn (landfast) - da er det jo også et alternativ å komme landeveien for de som ikke har annen mulighet.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

...vet ikke helt om du mente gjestehavna eller en uthavn i området - den lokale bårforeningen skrev jo brev til Seilas og utropte gjestehavna i Langesund til Norges værste gjesthavn  :lol: :lol:

Ja, gjestehavna i Langesund ER landets værste.  Desverre ikke mye å være stolt av, men i den ytre delen av Eidangerfjorden, sør for Brevik, er det faktisk mange fine plasser som mange enda ikke har oppdaget.   Hadde sikkert vært mulig med et "treff" her på dagen med konsert på kvelden.

Forøvrig honnør til den driftige gjengen på Wrightegaarden med topp konserter gjennom hele sommeren, og i år altså med Elton John i spissen :lol:

men i den ytre delen av Eidangerfjorden, sør for Brevik, er det faktisk mange fine plasser som mange enda ikke har oppdaget.

Helt enig. Jeg var der en tur i sommer og gikk en runde i området. Utrolig mange fine plasser, som de fleste av oss ikke ser. Vi seiler jo bare forbi langt ute i Langesundsfjorden, og tror dessuten at områet er veldig forurenset - hvilket en Langesunds-patriot fortalte meg at det ikke lenger er.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

:cheers: Syntes Horten er fint jeg   :yesnod: hvis det skal være på østlandet er jo Horten en fin plass ? Er jo starta et båtreff  på Eiken pensjonat (indre havn ) var mye folk der i høst . Kansje hun som driver det stedet har lyst til og ha et eget båtreff for oss på Båtplassen . Det er det jo brygger og lokale med mat og drikke .Men dette er bare en tanke som fløy forbi i topplokket nuh så .........men hvorfor ikke . :boxing:

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 4 uker senere...

Poster oppfølgerne til denne fra backup:

Tar frem denne igjen...

Hvis det hadde blitt noe av en liten sammenkomst under Elton John konserten i Langesund,Kunne det kanskje vært en ide og kunne møtes før og etter konserten på Valle?

Der er det nå ivertfall god plass i gjestehavna pluss at den er gratis også.

Kunne vært litt artig å tatt en  :flag:

mvh

frank v.

Fint at denne ikke blei glemt. :smiley:

Nå ser det jo ut til at 8 - 10 stykker bare i denne tråden kan/skal samles til Elton John konserten i Langesund 5/6-04, og da er vi jo på god vei til det

FØRSTE OFFISIELLE ÅRLIGE BAATPLASSENTREFFET :cheers:

Å Møtes på Valle på fredagen (4/6-04)er en strålende ide.  Her er det, som du skriver gratis å ligge, pub/restaurant og kolonial, vann, drivstoff og litt båtutstyr og noen krims-krams butikker for mor og andre i mannskapet.  Båtene fortøyes langs betong flytebrygger, og det avkreves kr. 0 i havneavgift.

En fin innaskjærs-seilas på Lørdagen er det også fra Valle opp til Langsund gjennom Tonerleia.  Her kan vi faktisk snirkle oss i en ekte baatplassen-kortesje, og bruke hele dagen om nødvendig.  Lokalkjente loser tror jeg ikke det skal være vanskelig å oppdrive :cool:

Etter konserten bør det heller ikke være noe problem å få seg en natthavn, enten i fjorden eller i Langesund.  Regner med at 15-16 000 konsertgjengere vil sette sitt preg på "byen" denne kvelden :lol: :lol:, og at båttrafikken blir omtrent som på St.hans (....hmm. kanskje litt væravhengig??)

Vi møtes på Valle fredag 4/6 og tar resten derfra:cheers:

PS. for de som måtte stusse på hvor dette knøttlille stedet er så finner du det på kartet omtrent midt imellom Kragerø og Langesund (pos: 58deg55,8'N/009deg33,8'E)

Husk vimpel :flag:

En fin ide,skal også prøve å komme en tur til valle 4/6 :smash:..Håpe på fint vær,så tar vi alt på sparket defra? :cheers:

Vi trøndere har mange gode muligheter for å møtes, Kongens havn, Råkvåg, Austrått, Lysøysund, Børsa  :wink: etc.

Jeg er med... :cheers:

Bilde

Flott idé.  :wink:

Mitt kartprog. sier:

Valle - Langesund = 7, 6 nm, ca. 1t:15min v/ 6 knop.  Har akkurat vært i Valle for o kikke på båt til salgs, koselig sted, men litt utsatt v/ SE vind

Eliten du liksom :nono: Det er oss østfoldinger det. (Kommer fra Trondheim da :lol:)

Da sier vi det slik at vi treffes på valle 4/6...

Håper det passer for så mange som mulig da,hvis ikke tar vi det som det kommer likevel. :cheers:

mvh

frank v.

Fint Ingar :cheers:

Da er vi altså igang igjen:

[glow=red,2,300]

VERDENS FØRSTE ÅRLIGE OFFISIELLE BAATPLASSEN-TREFF

[/glow]

avholdes på Valle i Telemark fredag 4/6-04 inkl. fellesseiling til skjærgårds-konsert i Langesund med ELTON JOHN på lørdag 5/6

Møt opp med vimpel :flag:

(får holde med reklame i denne omgang, kommer heller med mer når det nærmer seg :cheers:)

Mvh

Til de lokalkjente - er dette tilfelle, og er det ev. et "2.håndsmarked" (svartebørs) slik det vanligvis er i Oslo når store navn holder konsert?

Slik jeg forstod på et innlegg i lokalavisa vil arrangøren forsøke å få tillatelse til å selge 3000 billetter til.

De har allerede solgt 12000..!!...  :eek:

http://www.pd.no/langesunds_blad/article841353.ece

Det må bli et kaos uten like i byens historie......

Slik jeg forstod på et innlegg i lokalavisa vil arrangøren forsøke å få tillatelse til å selge 3000 billetter til.

De har allerede solgt 12000..!!...  :eek:

http://www.pd.no/langesunds_blad/article841353.ece

Det må bli et kaos uten like i byens historie......

He he, nå har vel gamle Tordenskiold en fortid i Langesund, og verftet hvor han fikk bygget noen av sine båter er fortsatt i drift, så byen har solide maritime tradisjoner.

Imidlertid er det nokså dårlig med gjestehavn i nær tilknytning til byen, men faktisk har de ytre deler av fjorden ganske mange gode og hyggelige uthavner, så overnatting i båt bør ikke være noe problem.

Ca. 15 000 mennesker kommer nok til å prege livet i byen ganske kraftig, denne helgen ja.

Håper mange har anledning til å møte opp på Valle på fredagen og at vi får en helg med det sedvanlige gode været som er vanlig i området. :eek:

Mvh

Elton John 4.6? Hva med Jordsbukta - ankring på svai - ørepropper? :lol: :lol: :lol:

Ser at datoen er rettet i neste posting til 5.6! :lol: :lol: :lol:

I alle fall: Jordsbukta er en bra havn, og ved denne anledning spesielt for de som gjerne er en viss musikk foruten! Jordsbukta er også sikker for vind uansett retning!  :eek: :eek: :cool:

Til Pan Pan:

Hmm. Dette med datoen forstår jeg ikke.  Konserten er på lørdag 5/6, sånn at det ikke er noen tvil om det.  Er det noen som har skrevet noe annet?

Når det gjelder "Jordsbukta" (eller "Paradisbukta" som den heter her lokalt) ser jeg ikke helt hvordan denne kommer inn i sammenhengen.  Vi planlegger altså samling på Valle på fredag, kortesje til Langesund med  konsert på lørdag 5/6.  Jordsbukta er ikke med i opplegget sålangt, men for all del, dersom du vil annonsere for plasser hvor musikken IKKE høres finnes det et stort antall muligheter.  Noen av dem finner du på Havneforumet.

Forøvrig vil jeg si at det lett blir litt rot i sammenhengene når du endrer innleggene dine midt inni tråden etter at noen har gitt et svar eller kommet med kommentarer.  Blir liksom litt vanskelig å finne en rød tråd i strengen :eek:

Mvh

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...