Jump to content

En fest

enter4u

Recommended Posts

Hmm. Dette med datoen forstår jeg ikke.  Konserten er på lørdag 5/6, sånn at det ikke er noen tvil om det.  Er det noen som har skrevet noe annet?

Når det gjelder "Jordsbukta" (eller "Paradisbukta" som den heter her lokalt) ser jeg ikke helt hvordan denne kommer inn i sammenhengen.  Vi planlegger altså samling på Valle på fredag, kortesje til Langesund med  konsert på lørdag 5/6.  Jordsbukta er ikke med i opplegget sålangt, men for all del, dersom du vil annonsere for plasser hvor musikken IKKE høres finnes det et stort antall muligheter.  Noen av dem finner du på Havneforumet.

Forøvrig vil jeg si at det lett blir litt rot i sammenhengene når du endrer innleggene dine midt inni tråden etter at noen har gitt et svar eller kommet med kommentarer.  Blir liksom litt vanskelig å finne en rød tråd i strengen :smiley:

Mvh

...... :smiley:.....det var 75% forsøk på en spøk! Derfor hintet med tre stk.  :lol: :lol: :lol:  hele to ganger! Joda, jeg ser at korrigering av innlegget mitt i ettertid kan se rart ut, men trodde jeg skulle slippe å skrive mer om dette som var 75% "litt på siden".

25% alvor i den forstand at jeg tror den bukta dere har valgt vil bli proppa full med båter. Hvordan skal man klare å organisere at hjorden av *baatplass-båter* samles? Aldri har jeg ligget der, men kan ikke sydlig vind og sjø feie godt inn der? Jordsbukta kan være et alternativ for sammenkomst hvis man primært skal samles for å ha tiden i sammen og bli kjent med hverandre. Jordsbukta er trygg under abslolutt alle tenkelige værforhold som måtte komme.

Men, men - hordene har gått for Elton John så nær man kan komme med båt! Så jeg hverken har trodd eller tror at det er til å rokke ved!

Lykke til med et gedigent sjøslag! :cool: :cool: :cool:

Hmmm... må bare korrigere og oppklare så det ikke skal oppstå misforståelser her.

Treffet er altså på Valle på fredag hvor alle kan fortøye til betong flytebrygger, evt utenpå hverandre. Bør være plass til mange her om vi alle er litt smidige.

Konserten med Elton John er i Krogshavn i Langesund (se bildet som er postet tidligere i tråden) og her kan man komme nokså nær opptil med båt dersom arrangøren ikke sperrer el. Rett som PanPan skriver kan sjøen stå rett inn her, og det kan være nokså utrivelig i litt sønnavind, så enhver får vurdere om de vil ligge her for å høre musikk.

Når det nærmer seg går det an å lage en tråd/poll som vi limer fast på forsiden for å prøve å få en oversikt ov hvor mange som kan tenke seg å komme.

Blir det svært mange, kan det være hensiktsmessig å reservere plass på uterestauranten på Valle. Blir det SVÆRT mange, går det an å leie en charterbåt som vi ankrer opp ved konserten, feks den lokale Moder'n som er noe så orginalt som en rosa bilferge :smiley:.

Time will show, men fint om så mange som mulig kommer, og de som har planene klare gir et lite hint her i tråden.

Mvh

Jo, det er mulig. Jeg kjenner ikke til at dette skal gjøres, men man vet jo aldri. :smiley:

...uansett er selve treffet dagen før, og konserten er nærmest bare med på å samle en masse båtplassenfolk i området som gjør treffet mulig.

Folkelivet og stemningen er gratis og hverke sperringer eller arrangører kan utestenge oss fra det. :smiley:

Når det gjelder å få til en avtale med Wrightegaarden (konsert arr.) har noen av oss lokalt diskutert det litt løselig, men vi er nok litt reservert ift. det å inngå avtaler osv. Det blir fort både kostnader og forpliktelser av slikt, men ideen er ikke helt ueffen.

Vi får se litt avhengig av responsen/signalene vi får på antallet båter som kommer fra baatplassen

Mvh

Lykke til med arrangementet. :flag:

Men som Admiralen sier: "Hvorfor skal du alltid være på jobb når noe skjer".

Så også denne gang. Reiser ut Onsdag 02.06  :flag: :flag:. Så verken båttreff eller Elton John på meg i Juni iår. Hadde også tilbud om ett par billetter som jeg måtte takke nei til. :wink:

Får håpe det blir succes, slik at disse treffene kan bli årlige.

Pekjan

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Blir det SVÆRT mange, går det an å leie en charterbåt som vi ankrer opp ved konserten, feks den lokale Moder'n som er noe så orginalt som en rosa bilferge :smiley:.  

Moder'n er en glimrende "party" båt! Den hadde for noen år tilbake hjemmehavn i Horten, og var eid av Juvodden/Paulsen Bilruter. Alle bussene deres var rosa. Navnet Moder'n henspeiler på mora til Fleksnes. De hadde også en ferge som het Samboer'n.

Har faktisk vært på tur med begge båtene. Vi hadde flere band ombord, god drikke og grilling!

Veeeeldig artig tur!  :smiley:

[glow=red,2,300]                 VERDENS FØRSTE ÅRLIGE OFFISIELLE BAATPLASSEN-TREFF

[/glow]

avholdes på Valle i Telemark fredag 4/6-04 inkl. fellesseiling til skjærgårds-konsert i Langesund med ELTON JOHN på lørdag 5/6

Dette med årlig gjenstår å se, men først var Andreas med sin innkalling...

Skal ikke se bort fra at Elton John fenger mer enn finkultur.  

Gerhard

• 2 uker senere...

Et lite ønske i forbindelse med verdens første offisielle baatplassen Treff (bT 01/2004): Er det noen av dere som helt sikkert skal dit som kan ta på seg og dokumentere litt i form av digital video? Siden det er snakk om et offisielt arrangement, bør det dokumenteres fra treffet til glede for alle som ikke har anledning til å delta. Vi kunne da gjøre det om til et format som er egnet på nettet og legge det ut f.eks. på medlemsområdet. Kunne ikke det vært en artig sak? Og som kameramann har man gyldig grunn til å stille opp ved den enkelte båten når det nytes noe godt, ehm, gå litt nærmere innpå hver enkelt båt, enn man kanskje normalt ville ellers. I utgangspunktet for å drive litt avstandsfilming av båter med vimpel, men stiller noen opp og sender hilsninger til "seerne", er det ikke noe som er hyggeligere enn det. Noen som kunne tenke seg å være utskremt medarbeider?

Artig forslag det der dilla... Kan desverre ikke påta meg noe slikt,da jeg ikke har kamera til å få til slikt.

Men vil tro det er noen av de som møter opp som ivertfall har digitalkamera som kan forevige det første offisielle baatplassen treffet.(både på godt og vondt) :wink::lol:

Håper og tror flest mulig klarer å møte opp til en :lol: og en båtprat.

Må bare passe på å legge inn en tidlig søknad til sin bedre halvdel,så får man nok fri den helga..

mvh

frank v.

Legg festen til Råkvåg i juli, så får dere deltatt på Råkvågdagene med seilregatta, roregatta og notkasting samt ruslet langs og inne i Norges største bryggerekke utenom en by. Der hvor fru Inger hentet noe av høyet til buskapen ute på Austråt for mange hundre år siden kan dere se tilårskomne nothenger og brygger. Noen brygger har fått bevart sin opprinnelige innredning, mens andre er bygd om og har fått restaurant og "rorbu". I barkeriet bar kan du bli brun....

Oppføring av Rotmos skuespill tre ganger på to dager og med tilsammen 1500 tilskuere i en bygd med 500 innbyggere er ikke så værst. Der var det reality. Siden manuset sa at hun skulle kastes på sjøen, så ble hun det! Huttetu! Badetemperaturen i Råkvåg havn er ikke i nærheten av 20.

Start turen fra Østfold nå, så er du i Råkvåg ved midtsommerleitet!

Tid og sted er bestemt forlengst og mange har allerede meldt sin interesse og vil møte opp.

Alle vil ha et arrangement i sin nærhet, men båtplassentreffet, det første offisielle årlige sådan, er lagt til Valle i Juni. Her er båt-tettheten stor, medlemstettheten synes å være rimelig stor og mange fra fjern og nær skulle allikevel til Langesund denne helga ifm. et lite arrangement som har solgt 15000 billetter (på noen få dager). Regner med at dette blir toppers, og satser på at dette blir en årlig affære. Alle er velkomne, gjerne med vimpel :cool:

... men det er jo ingenting iveien for å arrangere et "minitreff" i tillegg der hvor man måtte ønske :wink: (spøk)

mvh

Har vært der og kost meg kongelig, Masse hyggelige båtfolk. God mat osv... Og jeg har faktisk badet i nesten 20 grader der inne,,,,,,,, :boxing:

Pjolter

Jeg har ingenting med arrangementet i Råkvåg å gjøre, og jeg synes det er mer enn nok folk på Råkvågdagene allerede. Men jeg kunne ikke dy meg siden Råkvåg sammen med Røros er utpekt som de to mest bevaringsverdige steder i Sør-Trøndelag.

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Så akkurat i gårsdagens lokalavis at den samme helgen som baatplassen-treffet er det Shanty-festival i Langesund.  Det pleier å være livat med massevis av shanty-kor, sjømansviser skuter og sjarker samt alt garnityret som naturlig hører med :cool:

....og når det i tillegg er solgt 15000 billetter til Elton John konserten samma helga, blir det kanskje som jul og 17.mai på en gang.

Noe for enhver smak, altså :confused:

• 2 måneder senere...

:wink:

Denne tråden trenger sin renessanse ettersom det nå bare er en drøy uke igjen til treffet.

15 stk har til nå bekreftet i pollen at de kommer, så det lover jo bra.  Håper enda flere nye medlemmer hiver seg på.  :cheers:

:rolleyes:

M/Y Ellen Marie

PS;  Pinsehelgen ser heller ikke værst ut:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227921

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...