mavi Startet 16.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2004 Noe som har noen bilder av en Sjømenn/KB 22 som de har lyst til å dele med meg? (spesiellt innredning ute). Vurderer å kjøpe en KB 22 der innredning må skiftes. Hilsen Magnus Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Hei! Ta en titt i erfaringsdatabasen, så mener jeg et av bildene av Sjømannen min viser litt av innredningen i cockpit. Ut over det, så har jeg vel etter hvert samlet på meg bilder av mer enn 30 Sjømenner, så litt burde jeg da greie å grave fram. Men jeg får ikke tak i dem før over helgen, så mandag skal jeg se om jeg ikke kan poste noe. I mellomtiden kanskje Walter_S kan poste noen bilder av Sjømannen sin? Forresten, burde du ikke legge inn Sjømannen din i erfaringsdatabasen du også, Walter_S? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 ....... I mellomtiden kanskje Walter_S kan poste noen bilder av Sjømannen sin? Forresten, burde du ikke legge inn Sjømannen din i erfaringsdatabasen du også, Walter_S? Hei alle Sjømenn22! På oppfordring fra Dilla legger jeg ut noen bilder av min Sjømann22 - FORRESTEN, DEN SKAL SELGES TIL VÅREN , så evt. interesserte får bare stille seg i kø (med "lapper" i hånda) ! http://www.minebilder.no/show_image_stream...3&dx=527&dy=395 http://www.minebilder.no/show_image_stream...0&dx=527&dy=395 http://www.minebilder.no/show_image_stream...8&dx=371&dy=495 http://www.minebilder.no/show_image_stream...6&dx=527&dy=395 http://www.minebilder.no/show_image_stream...3&dx=527&dy=395 http://www.minebilder.no/show_image_stream...4&dx=527&dy=395 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jonny Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Fine bilder, og kjekk båt Walter. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 17.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Det er vel sånne bilder jeg har fått forbud mot å se av lommeboka. Den vet at den da kan komme til å blø. Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Hei Mavi. Her er et par bilder (om jeg har lyktes i å laste opp bildene) av innredningen i min forrige båt, en Sjømann 22 som har gått på Mjøsa. Båten var kun et år i min eie, men jeg hadde sans for innredningen, ikke minst dobbelt sete på førerplassen. Båten skal muligens selges til våren. Ny eier bor på Toten. Patton Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 17.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2004 Gjorde visst feil første gang, funker dette da? Patton Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 Noe som har noen bilder av en Sjømenn/KB 22 som de har lyst til å dele med meg? (spesiellt innredning ute).Da har jeg "webifisert" litt av KB 22/Sjømann 22 samlingen min, slik at de som trenger inspirasjon eller ønsker å titte på ulike bilder av båttypen kan gjøre det. Det som ligger ute nå, er mer enn 150 bilder av 37 ulike KB 22/Sjømann 22 modeller. Batdilla's KB 22/Sjømann 22 samling. Verdens største KB 22/Sjømann 22 samling? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 ...Verdens største KB 22/Sjømann 22 samling? Kjempestilig, Dilla! Men, kan ikke se noe bilde av Sjømannen min! Er'n itte god nok? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Batdilla Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 ...Men, kan ikke se noe bilde av Sjømannen min! Er'n itte god nok?Vel, som jeg skrev innledningsvis, dette er litt av samlingen min... Tenkte kanskje at rundt 160 bilder var nok i første omgang. Har mer, og en like stor samling Selco 13, 14 og 15 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 Apropos "Sjømann" Da jeg seilte på boreskipet "Pelerin" sist på '70-tallet hadde jeg en kollega ombord, en "storekeeper" som bygget opp ganske mange "Sjømann" fra halvfabrikat. Han var meget allsidig og netthendt, etter hvert fikk han en god samling av maler og mønster som kunne benyttes - og arbeidet gikk nok glattere for hver båt. Vi hadde en fin ordning med lange friperioder og uten å vite noe antall, så ble det nok en hel del båter han gjorde ferdig og solgte. Han het Hansen og så vidt jeg husker bodde han i Åsgårdstrand. Det skulle ikke forundre meg det minste om noen av hans "Sjømenn" fortsatt er aktive - kanskje også blant baatplassens medlemmer? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Batdilla Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 ...Han het Hansen og så vidt jeg husker bodde han i Åsgårdstrand. Det skulle ikke forundre meg det minste om noen av hans "Sjømenn" fortsatt er aktive - kanskje også blant baatplassens medlemmer?Interessant. Du husker ikke om han hadde noen spesielle kjennetegn i sin byggemetode som kan brukes til å igjenkjenne båter som stammer fra ham? I det hele tatt, hvis noen vet om spesielle kjennetegn som kan brukes til å spore en modell til en bestemt opprinnelse, hadde det vært fint og hørt litt om det. Veldig grovt sett, har jeg merket meg følgende hovedforskjeller: Tverrgående sittebenk i cockpit (Min), langsgående sittebenk i cockpit, med toalettrom i kabin, uten toalettrom i kabin (Min), separat fører- og passasjersete på hver sin side av båten (Min), toseter på styrbord side. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2004 Beklager Batdilla, Etter alle disse årene kan jeg ikke klare å huske noen detaljer, selv om han ofte viste bilder av båtene som han holdt på med. Men jeg husker at han tidligere hadde arbeidet på VBK (Vestfold Buss og Karosseri), så det skulle ikke forundre meg om han hadde med seg noen metoder og løsninger som man ellers bare finner i busser? Ellers viser jo statistikken at baatplassen har svært mange medlemmer i Vestfold, så det er vel nokså sannsynlig at noen med lokalkunnskap dukker opp og supplerer mine opplysninger. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
espeno Svart 21.September.2004 Link til dette innlegget Svart 21.September.2004 Han het Hansen og så vidt jeg husker bodde han i Åsgårdstrand. Det skulle ikke forundre meg det minste om noen av hans "Sjømenn" fortsatt er aktive - kanskje også blant baatplassens medlemmer? Vi har akkurat kjøpt en Sjømann 22 i Åsgårdstrand, men dette var av eier nr. 2, eier nr. 1 tror jeg holdt til i Tønsberg. Her er et bilde av båten i Oslo etter seilasen fra Åsgårdstrand sist helg: http://folk.uio.no/espeo/anna/hjemreise/hovedoy1.jpg Espen Sitér dette innlegget Espen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.