Jump to content

Båtplass i Stavanger-regionen.....

abba2000

Recommended Posts

Går ut fra du ikke er overrasket? Kommunale båtplasser i Stavanger har vært mangelvare i mange år.

Jeg har stått 4 år på venteliste på den kommunale havnen som sannsynligvis har størst "omsetning", og står vel fortsatt på noen og 50 plass.

(Har vært "heldig" og fått en svært bra privat plass).

Lå en halv sesong på Vassøy før jeg fikk den plassen jeg har nå. Vassøy hender det at det er ledige plasser. Med unntak av ferga, er selve havnen bra.

Det er helt vanvittig...! Vi har kjøpt oss drømmebåten, en Master 820. Båten ble kjøpt uten at jeg hadde båtplass fra før. Jeg har nå kontaktet nesten alle båtforreningene i Stavanger, Sandnes, Randaberg, Rennesøy, Åmøy og Sokn, uten hell. Det finnes ingen båtplasser å oppdrive. Hva skal jeg gjøre?

Vennlig hilsen fiha

Nei selvfølgelig er det ikke plass å finne.

Trudde alle hadde fått med seg det, det har jo tross alt vært skrevet side opp og side ned om dette i aftenbladet og RA i mange år. Du må sannsynligvis finne en privat mens du står på venteliste og håpe at prosjektene til bla Stavanger Motorbåtforening og andre planlagte prosjekter blir realisert. Tidligere har det vært noen ledige plasser i Risavika, disse er av naturlige årsaker ikke like populære som dem på innsiden av Tungenes.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Takk for mange fine tilbakemeldinger.

Jeg var selvfølgelig klar over at båtplass var mangelvare.... men hva skal man gjøre.

Tenkte at dersom jeg hadde båt, skulle det alltid være mulig å spore opp en båtplass.

Er klar over at det er lange ventelister, men tror nok at halvparten som står på venteliste ikke har båt, men de står på venteliste i tilfelle.....

Det er ifg. media mangel på 2500 båtplasser i regionen vår. Nå blir det muligens 1000 nye plasser i Hillevågsvatnet.

Der har jeg heldivis vært medlem en 3-4 år. Har sendt dem flere mailer, men får ikke noe svar. Vet ikke hviken plass jeg er på.

Kanskje bedre å ringe dem. Hvordan er det med båtforeninger....har de kontortid, eller må man kontakte dem på kveldstid?

Når det gjelder priser...: Hva bør jeg betale for en plass på land, dersom jeg har egen krybbe?

Hva er rimelig pris for en "leie-plass" på sjøen i en båthavn?

Svar mottas med takk !

fiha

I hillevågsvannet henvender du deg bare i marinaen på dagtid. Snakk med Tangerås, han er ofte å treffe der på ettermiddag/kveld også.

Da jeg fikk plass her i 2002 hadde jeg stått på liste i snaut 2 år. Fikk inntrykk av at det hjalp at jeg stakk innom i døra en gang i blant.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

De kommunale båtforeningene har normalt kontortid. Lundsvågen har på mandager. Aner ikke når Hillevågsvannet har. Det kan være lurt å fysisk møte opp i kontortiden i f.eks Hillevågsvannet i og med at du har noen år på venteliste der. Som du sier er det nok mange som står på venteliste uten båt, og runden rundt ventelisten er muligens litt fleksibel om en plass tilfeldigvis er ledig og noen med båt står der, med "båten i hånden"?

Private leieplasser ligger rundt 800-2000.- i måneden avhengig av beliggenhet og størrelse. Får du en plass til rundt 1000.- i måneden bør du være fornøyd. For en såpass "liten" båt burde det være muligheter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...