Jump to content

Import av NY innenbordsmotor fra USA

bmwpat

Recommended Posts

Hei. Noen som kan gi meg noen retningslinjer for import av motor fra Usa.

Ser på Dougrussell.com at en 220 hk Mercruiser 4.3L MPI Bravo 2 Package koster 9800 dollar.

Dette skulle bli 56800 kr med dagens kurs. Legger en på moms og hk avgiften

kommer en ut med ca 100000kr. Denne motor pakken koster 148000 i Norge.

Hvor mye må en regne i frakt på en slik forsendelse fra Usa.

Hvilke papirer trenger en til toll behandlingen ?

Hvordan stiller det seg med garantien på motoren, i og med at en har selv tatt den inn til landet,

og ikke kjøpt den gjennom en forhandler?

Hei og velkommen til Båtplassen :cheers:

Der er jo flere transportalternativer. Jeg har brukt Jetcarrier til import av en 230 hk dieselmotor for noen år siden. Tipper prisen for din motor kan bli rundt 2-3000 for sjøfrakt og da tar Jetcarrier seg av tollbehandling (=momsberegning). Hvem som tar seg av hk-avgiften er jeg usikker på. Det kan bli rimeligere med annen transport som selger organiserer direkte til Norge. Skal du bruke Jetcarrier må du i tillegg koste transport til Linden, NJ.

Garanti kan jo bli et problem. Motoren jeg bestilte fra Vanderhaags var brukt og jeg fikk garanti i en måned gjeldende fra motoren var mottatt dokumentert vha. fraktbrev. Grunnet diverse uheldige omstendigheter tok frakten over 2 måneder. Dette var delvis pga. feil fra Jetcarrier og delvis feil fra Vanderhaags...

Du må regne ca 4 uker transporttid og der er 2 avganger pr mnd. med Jetcarrier. Du finner fraktkalkulator på nettsidene deres.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...