Sleipner93 Startet 4.September.2007 Link til dette innlegget Startet 4.September.2007 Hei. Har fått tilbud fra en bekjent om å kjøpe hans Garmin MAP 172c Kartplotter til den nette sum av 2000,- Er dette billig? Lurer også på om noen har kjennskap til denne plotteren?? Sleipner93 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Jeg kjenner ikke 172c, men har selv en 182c, dvs litt større utgave. 172c er en helt kurant plotter, og jeg tror ikke det er noe å si på den prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Ok, er den lett brukervennlig og hvordan er det med innebygd antenne? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 (redigert) Har en slik med innebygd antenne,funker som bare det den.Min er plassert nært vindu,slik at signalene ikke skal bli blokkert.Har mellom 7 og 9 satelitter inne.Er det ikke 172 ci den kalles med innebygg antenne?? Redigert 4.September.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Draugen ; Hvor mye betalte du for din? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Draugen ; Hvor mye betalte du for din? Da den var ny:nærmere 5500,-med kart om jeg husker rett.Dette er 2 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Det høres jo ut som jeg får den billig da. Hvor mye koster det med kart til en slik plotter? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Det høres jo ut som jeg får den billig da. Hvor mye koster det med kart til en slik plotter? Beklager,feil pris.6850,-med kart.Kart kostet 1800,-Der har du skaffet deg en gps til under halv pris.......... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Kanskje smart å slå til da Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Ja,ikke dumt det.Har hatt mye bruk for min jeg.Gått hjem i stummørket flere ganger,gått bra så langt Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Jeg mener dette må være et godt tilbud. Tror ikke du kan få en maritim fargeplotter billigere Sitér dette innlegget Link to post
auda Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 (redigert) Løp og kjøp.Dette er et kupp,har selv en 172ci.og er meget fornøyd.Litt liten skjerm.Så det er en fordel å bruke sjøkart i tillegg. for å orientere seg når en stikker ut lengre kurser.Intern antenne fungerer fin i min Joda 7500. Mvh Svein Redigert 5.September.2007 av auda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Har også 172 CI. Veldig fornøyd. Nypris for omlag 2 år siden var 4700 + 1500 for kart (hos SeaSea på Rud) ; begge deler er under veiledende, men man finner om man leter. I dag har SeaSea pris på 4436,- + kart. Det er ikke lenge siden enten båtmagasinet eller redningsskøyta hadde en annonsør med pris 3900,- + kart. Men 2000 synes å være en hyggelig pris uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Jeg har funnet ut at jeg slår til. Hvor selger de billigst kart? Er 3 uker til jeg får den siden han jeg skal kjøpe av er i nordsjøen Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Jeg har funnet ut at jeg slår til. Hvor selger de billigst kart? Er 3 uker til jeg får den siden han jeg skal kjøpe av er i nordsjøen Prøv: gpsbutikken.no Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Jeg ville tatt en telefon til Malfix - se www.malfix.no Antar at det er kartbrikke i denne? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Antar et kart over Sør-Norge er tingen? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Jer er usikker på om 172C bruker ferdigprogrammerte kartbrikker eller om du må laste over kartene fra en CD, men her ser du kartdekningen for bluechart i Norge. Bluechart er Garmins sjøkart. Du skal ha den typen som heter bluechart (se et stykke ned på siden), og ikke den som heter bluechart G2. http://www.belanor.no/dllvis5.asp?id=1437&parentid=1422 For å være sikker på at du får riktig, vil jeg absolutt anbefale at du ringer til Malfix. Malfix har også pleid å være billigst på sjøkart til garmin, og har veldig bra kompetanse på området (+ god service og veldig hyggelig). Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Vil tro at 172C både kan bruke ferdige kartbrikker, eller at du kan kjøpe tomme brikker og laste ned BlueChart fra CD på PC'en. Men ferdige kartbrikker ser ut til å være rimeligst. En liten avsporing, er det noen som vet om man kan bruke BlueChart G1 på den nye plotterserien til Garmin, f.eks. på 420 eller 520/525 ? På Garmin sine sider ser det ikke ut til at det går........ Men det kan jo være fordi de vil selge de nye kartene og ikke la brukerne bruke sine gamle kart når/om de kjøper ny plotter... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Du kan ikke bruke G1 på de nye plotterne Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 (redigert) Kjøper du plotteren uten kart brikke? Ofte får du den gamle brikken med når du kjøper brukt. Ny kartbrikke får du fra ca 1600 og oppover. Se her: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1771...upkey=001002010 Antart da at du skal ha denne typen: Dersom du har en gammel brikke kan du oppgradere den (innbytte) til halv pris. Jeg har selv en 182C med innebygd antenne og er godt fornøyd med den. Her sett i 25,5 knop. Redigert 5.September.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sleipner93 Svart 6.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Hei. Jeg får nok ikke med kart ettersom denne ikke er brukt i det hele tatt. Er det noen som selger brukte kart eller er det kanskje ikke så lurt? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Jo du kan kjøpe brukt, men når det forlanges 1000,- for en brikke fra 03 som dekker lista-haugesund http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link og du kan få en ny og den siste oppdaterte fra lista til sognefjorden for 1630,- så hade jeg kjøpt ny. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
roaldbj Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Anbefaler at du forhører deg med priser på kart til plotteren også hos Nautisk Forlag i Oslo. Jeg mener at de har konkurransemessige priser, se http://www.nautisk.no/elektroniske_sjoekart Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Det kan se ut som de har samme pris, 1650,- http://www.nautisk.no/products/bluechart_l...fjorden_meu051r Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.