Sleipner93 Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Jeg lurer litt på dette med internett på sjøen. Hvordan er det dere får internett? Bruker dere mobilen?? Hvordan blir hastigheten? Jeg har hørt at man kunne betale så noen lunde lik pris som man betaler for internett hjemme for også få dette på pcen via en antenne overalt det var mobildekning ? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Skal du ha mobilt internett i sjarken din?? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Skal du ha mobilt internett i sjarken din?? Nei, tror nok ikke det. Kanskje visst jeg skulle komme over en bærbar data kunne det vært kjekt å hatt. Men hvordan fungerer det? Knabber dere andre sitt Wlan eller bruker dere mobil eller noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 I store deler av Sverige har de Roverrabbit nett, som koster 2-300 for en måned. Betaler og er glad. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Lars H. Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 (redigert) Knabber dere andre sitt Wlan eller bruker dere mobil eller noe slikt? Mange/noen gjestehavner tilbyr gratis WLAN. Å "knabbe" andres åpne usikrede nett fungerer også der det finnes. Men la oss ikke ta diskusjon om det etiske/lovlige om det her. Det finnes det mange lange tråder om allerede. Selv har jeg kjøpt modem fra http://ice.no og har stort sett dekning overalt der jeg ferdes, Oslofjorden og den Svenske vestkysten. Lars H. Redigert 7.Oktober.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Her er et bilde av det lille kortet. Har planer om å marinisere det ved å legge et epoxy belegg på printkortet og komponentene Antar at det er det samme systemet jeg har ombord. Hva bør jeg ettermontere for å oppnå enda bedre mottagerforhold ? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 (redigert) Ingenting :-) Bedre enn denne blir det ikke uten at man bruker profft utstyr med svære antenner osv i begge ender. Husk at vi har 2 sider når det gjelder wlan. Det hjelper ikke om du har himmla gode antenner/masse effekt osv, sålenge andre siden ikke har tilsvarende. Signal/støy forhold blir ikke bedre på andre siden når man har passert grensen hvor ditt uttstyr er begrensningen. See? Utstyret trenger ikke å bli så dyrt heller hvis man skal lage punkt-til-punkt koblinger. Jeg har brukt Trondhjems erter,kjøtt og flesk blikkbokser bygget om til antenner og klarte fint 1,5 Mb over nesten 900 meter :-) det krever dog at du har kontroll på begge sider.. Joda310 Redigert 8.Oktober.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Larspo Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Har planer om å marinisere det ved å legge et epoxy belegg på printkortet og komponentene Vær oppmerksom på at egenskapene til sender/mottaker kan forandre karakterestikk når du legger andre materialer inntil kretser med høye frekvenser (2,4GHz). Jeg ville nok heller ha bygd et nytt hus isteden for å legge noe belegg på printkortet. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Nå har jeg funnet ut at på min mobil kan gå på internett På mobilen bruker jeg Opera Mini og det fungerer greit. Så nå kan jeg også surfe på Baatplassen når jeg er på en eller annen øy med mobildekning Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Det må da finnes bedre løsninger en denne som ikke er så dyre? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Tja, jeg komer ikke til å bruke så mye. Så for meg fungerer det greit nok Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 16.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2007 Nå har jeg funnet ut at på min mobil kan gå på internett På mobilen bruker jeg Opera Mini og det fungerer greit. Så nå kan jeg også surfe på Baatplassen når jeg er på en eller annen øy med mobildekning Får da minne om at vi har en spesialutgave av baatplassen som er tilpasset små skjermer og redusert overføringskapasitet: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16620 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.