los Startet 5.September.2007 Link til dette innlegget Startet 5.September.2007 Familien har vokst ut av gamlebåten og det ser ut til at det blir ny båt til våren. I den forbindelse er det mye jeg som førstegangs båtkjøper lurer på.Disse to båtene jeg nevner er sånn ganske like,med Ryds,en litt over i pris. De ligger veil. på Kr.500,000+ med 190 hk.diesel. Ryds er et mer anerkjent merke enn Karic,hvertfall i Norge. Jeg liker forsåvidt plassutnyttelsen i Karnic,en og båten ellers, bedre enn Ryds,en.På den annen side synes jeg Ryds virker som mer kvalitet. Karnic fikk nytt skrog i 2006.Ikke store forandringene,men dog. Båten skal brukes til dagsturer med mulighet for en overnatting eller to,samt fiske. 1: Er annenhåndsverdien noe man bør sette ekstra høyt i forbindelse med båtkjøp? 2: Er nytt skrog en viktig faktor i annenhåndsmarkedet?.(om jeg finner på å kjøpe brukt isteden for nytt) 3: Betyr fargen på skroget noe i annenhåndsmarkedet?(hvitt eller blått ) 4: Hvor mye kan en forvente å få i avslag på ny båt.?(fra veiledende) Jeg er veldig usikker på disse tingene,og ville blitt glad om noen ville gi meg noen gode råd Dere som har en av nevnte båter vil jeg gjerne høre erfaringer fra. Takker for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Er ikke Karnic regnet for å være gode båter da..?? De er laget på Kypros slik jeg har skjønnt det, men det finnes gode håndtverkere på Kypros og. Synes Karnic sine walk around er fine jeg, følg hjertet og magefølelsen så ender du opp med noe du vil trives med. Sitér dette innlegget Link to post
los Svart 5.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Joda.Karnic er en bra sjøbåt har jeg skjønt.Skroget er klassifisert som C,altså offshore.Vel, vel imorgen er det båtmesse og vi får se hva dagen bringer.Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Skroget er klassifisert som C,altså offshore. Dersom det er CE kategori du hensviser til, så er C definitivt ikke offshore, men inshore. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
chagall Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Ryds 23 wa har også klasse C , som omfatter kystfarvann innenskjærs. Bølgehøyde opptil 2 mtr (signifikant) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Innshore eller offshore, jeg tror ikke jeg ville beveget meg offshore i den båten uansett. Men jeg har hørt at Karnic er bra båter i sjøen, og for dem som har vært på sjøen rundt kypros så vet de at båtene bør være bra. Det kan ble temmelig røffe forhold rundt den holmen... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Har akkurat ( i kveld) vært sammen med en venn som har hatt en Karnic 2250 i to sesonger. Han er fornøyd med sjøegenskaper, men en del småtull som trekker ned. Han har bestemt seg for å selge sin båt. Kabinen er for liten til å være noe særlig for overnatting så han mener at en Bowrider-type er vel så greit å kjøpe. En vurdering jeg forøvrig deler fullt ut. Småtull som bensinmåler som ikke virker, bilgepumpe som gikk i stykker, ferskvannspumpe virker ikke osv. Ikke noe store greier i og for seg, men mye småtull som irriterer i en kort og hektisk brukssesong. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
los Svart 5.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Dersom det er CE kategori du hensviser til, så er C definitivt ikke offshore, men inshore. Sakset fra den Norske forhandleren Den er suveren i sjøen ,(Klasse C offshore) og har 10 års garanti på skrog. Mer vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Den Norske forhandleren er nok på villspor , når han sier klasse C offshore. Enig med Whistler klasse C er inshore. Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Jeg hadde en Karnic som 1. båt i to år. Dette var riktignok med en Mercruiser diesel på 115 hk, noe jeg følte var alt for lite til denne båten. Max fart var ca. 33 knop, marsjfart på 25 knop. Skroget var glimrende og oppførte seg eksemplarisk under alle forhold. Var ute også i temmelig ruskete vær. Lite slamring og taklet fint sjø fra alle kanter. Det var som nevnt at noen andre en del småtull, tankmåler som ikke funket (førte til at jeg gikk dieseltom midtfjords) og batteriet var ikke festet overhodet - noe som førte til stopp og påfølgende problemer med elektronikken. Disse tingene ble imidlertid fikset på uten store vidreverdigheter. Alt i alt en båt jeg ikke har noen problemer med å anbefale. Ble imidlertid raskt for liten da ungene ble større... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.