Jump to content

7 fots syken kom og tok oss

Xlnt

Recommended Posts

Har sett at disse båtene kommer med både 42 og 43 men utifra dokumenter som ligger i båten og annonsen fra megler så sitter det KAD43P i denne. Kan jo ikke annet en anta at selger snakker sant.

1590535_9.jpg

Hei.

Lurer på hvorfor plastdekselet med typebetegnelse på motoren er fjernet...

For meg ser det ut som det er KAD 42 på bildet. Se på slangen mellom luftfilteret og kompressoren. På KAD 42 var denne slangen en fleksibel gummislange slik som på bildet ditt, mens alle KAD 43/ 44/ 300 jeg har sett har metallrør med en lyddemper midtveis. Innsuget på kompressoren ser også ulikt ut.

Hadde sjekket nøye opp om motorene dine faktisk er KAD 43... Mener også å huske at KAD 43 kom i '98...

Ta en kikk på bildet under...

kad43.jpg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

det er ikke enkelt og få sjøsatt i gøteborg.Skandiahavnen vil ikke ha noe av det.Men skaff deg et transport firma til og flytte den til en marina da går det greit.Hinsholmen er ikke langt unna og veldig hjelpsomme der.Prøv og ring Lennart Lønn +46706518780.Han fraktet for meg.Du må nok regne med og betale en del kr pga følgebil og styr. Har du prøvd Ari Shipping i usa.Dem frakter en 34 sea ray fra florida til gøteborg for ca 4000$.Billigste jeg har vært borti. Lykke til.

Hadde sjekket nøye opp om motorene dine faktisk er KAD 43... Mener også å huske at KAD 43 kom i '98...

Ta en kikk på bildet under...

Ja kanskje de har snytt meg litt der, Snakket akkurat med Volvo forhandler og han gikk inn og sjekket og det er visst KAD 42 Dette skal jeg ta opp med megler. Her er det duket for avslag i pris.

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Ja kanskje de har snytt meg litt der, Snakket akkurat med Volvo forhandler og han gikk inn og sjekket og det er visst KAD 42 Dette skal jeg ta opp med megler. Her er det duket for avslag i pris.

Bra at du fant det ut på et tidlig tidspunkt.

IMO bør du få et betydelig avslag i pris. KAD 42 er kanskje den Volvo motoren med dårligst rykte, og det vil du garantert få føle den dagen du skal selge (om ikke før :eek: )

Det finnes et ombygningskit fra KAD 42 til 43, så skulle du være maks uheldig og motorene må ut for totaloverhaling vil du i etterkant få en motor som er tilnærmet lik KAD 43, som kanskje er den VP'en i KAD serien med best rykte.... Anenhåndsverdien vil også stige betraktelig om denne overhalingen kan dokumenteres skikkelig, men vil antaglig ikke komme helt opp på KAD 43 nivå.

Ta en kikk på KAD 42 trådene her på forumet.

Lykke til med fin båt!

Mvh. SAP

Det ser ut som en du har fått deg en flott båt xlnt, men å selge Sea Ray'en da :nono:

Når det gjelder motorene vil jeg henge meg på sap_2000. Det at du har kjøpt en "ny" båt med to kad43 men får en med to kad42 gir to ting.

Det første er at du har fått motorer som er en generasjon eldre en det du har blitt forespeilt som i seg selv skal gi et prisavslag.

Det andre er dette litt udefinerbare med driftssikkerhet og rykte. Med Kad43 i motorrommet nikker alle VP frelste anerkjennende. Men med kad42 vil du ikke få samme positive respons. Dette vil spille inn på båtens verdi ved et evt videresalg.

Se her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=27405

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Det ser ut som en du har fått deg en flott båt xlnt, men å selge Sea Ray'en da

Sea Ray'en er en veldig bra og fin båt det men kona synes det ble for trangt i sitegruppen bakerst i båten. Er ikke jeg heldig som har en kone med 7 fot syke :eek:

Hadde en lengre samtale med VP forhandler og fikk pris på ombygningskit 16.000 pr motor. Men de sjekket også da med Volvo sine registere og det er en KAD42P som er identisk med 43 bortsett fra slangen fra komressor til luftfilteret KAD 42 er med vanlige V remmer mens KAD 42P er med serpentine belter( flate belter) Ble fortalt at all den dårlige kritikken som KAD 42 har fått skyldtes at V remmene slurte på reimhjulene og derav motorhavari grunnet kompressor som ikke dro det den skulle. Og at jeg derfor ikke burde engste meg for dette da det var KAD 42P med de nye reimhjulene i båten min. Så det eneste jeg oppnådde med ombygningskittet var å redusere støy fra komressor. Kan noen bekrefte dette?

motor2.jpg

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

får sjøsatt i skandiahavnen i Gøteborg , men det er mafia priser ,vi betalte 10 000 sek for en Azimut 42 og en 360 Sealine nå nettopp, pr . båt . problemet med store båter er at skal du kjøre de ut av havnen så må veien stenges av og mye tull for og flytte de , så i enden blir det ikke så mye billigere. men Cranchi er jo ikke så stor ,så mulig flytte den kan gå.

Phhhuuuuu, etter mye om og men med megler fikk jeg prutet ned en del til siden de hadde feilinformert om type motor, så nå er kontrakt signert og båten snart på vei håper jeg. Denne mannen som besiktet båten for meg der bort la seg langflat og tilbød å refundere hele beløpet for besiktelsen. Jeg ble jo selvfølge svært skeptisk til rapporten siden han ikke en gang fikk sjekket skikkelig hva slags motor som satt i, men han forsikret meg om at resten av rapporten var som den skulle så da får vi bare håpe at båten er i den stand jeg har blitt forespeilet.

Takk for tipset MR. Import ang. Skandiahavnen, tror nok at jeg får de til å sjøsette den der i steden for å bestille kraner og lastebiler for å sjøsette rett bortenfor. Det blir fort noen tusen med følgebiler og kran. Hørte om en forsikringskade i sverige i sommer hvor kranbilen skulle ha 20.000 for å løfte en tresnekke på land og 20.000 til for å sjøsette igjen. Det er hva man kaller RAN. Men heldigvis dekket forsikringen det da, og sikkert derfor de dro på så inn i granskauen mye også.

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...