FatMan Startet 6.September.2007 Del på Facebook Startet 6.September.2007 Hei. Ligget å lurket en stund på forumet. Men nå har jeg et spørsmål. Jeg vurderer å kjøpe en Flipper 630 CC. Noen som har noen fordeler/ulemper som jeg bør tenke på med den båten? Er 115 HK nok? Takker så mye for svar. :-) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 Hei. Ligget å lurket en stund på forumet. Men nå har jeg et spørsmål. Jeg vurderer å kjøpe en Flipper 630 CC. Noen som har noen fordeler/ulemper som jeg bør tenke på med den båten? Er 115 HK nok? Hei, velkommen til BP. Jeg vurderte å kjøpe tilsvarende for en tid tilbake, men av forskjellige grunner ble det en annen uten hard top. Båten virket solid å grei på alle måter. Tror absolutt du burde gå for 130-140 hk på denne. Den veier rundt 1000 kg. og med flere personer og feriebagasje, kan det være greit med noen ekstra hk. Sitér dette innlegget Link to post
DELUDE Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 har kjørt en 630cc med 115 mercury optimax, det var futt i den. helt grei båt. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 6.September.2007 Del på Facebook Svart 6.September.2007 Hei, har selv en 115 Optimax på en Ryds 620 DC, som er en del lettere enn Flipperen. (ca: 250 kg.) Det går sikkert bra med 115 Optimax også, men det var det med å ha litt ekstra i spesielle tilfeller. Tviler ikke på at man kan oppnå en fart på 28-30 knop med en 115 Optimax på denne med 1-2 personer. Sitér dette innlegget Link to post
FatMan Svart 7.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2007 Takk for svar. Jeg skal få prøve den, så får vi se hva den klarer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.