Jump to content

D-Yachts ferdig som importør for Dufour

Sun Flyer

Recommended Posts

D-Yachts har solgt mange båter og de har skapt nesten like mange frustrerte båteiere. For å sitere markedsdirektøren på verftet, " vi kan ikke leve med så mange misfornøyde kunder i Norge. Derfor har vi nå en ny importør i Norge".

Bra festtale, vi får se om de setter penger hvor de har kjeften.

Personlig er vi dritfrustrerte og vi får se om vedkommende er mann for sin hatt. Har snakket med andre eiere som vurderer å forfølge Dufour rettslig i Frankrike, hvis ikke feilene på båten blir rettet.

Det er et firma som heter Blue Peter AS i Son som har overtatt agenturet, en kan si at de gutta starter i motbakke. For vår del er vi leie av inkompetente servicefolk og selgere, vi vil ha en båt som er iorden. Vi får se om dette betyr en ny giv eller om det bare er et nytt rot. mao "Same shit, new wrapping" det vil bli spennende i fortsettelsen.

Jeg lover å holde dere orientert.

Redigert av Mini (see edit history)

Som det fremkommer av Seilas så er det de samme som forhandler Delphia seilbåtene. Har ikke mye erfaring med disse, men da de begynte med Delphia seilbåtene så ringte jeg dem, de ringte ikke tilbake. Da jeg fikk tak i dem til slutt så hadde jeg en lang og hyggelig prat og ba dem sende meg brosjyre hvilket de skulle gjøre, men den må ha blitt borte i posten.

Litt spent på å se båten de hadde på Lilliestrøm, og det fikk jeg gjort, men selgerne så jeg ikke så mye til!

Ingen god start på et langvarig ekteskap så for egen del er ikke et frieri på trappene!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Veldig synd at en ikke bare skal kunne kikke etter den båten man liker best, men at man også må styre unna enkelte av importørene. Hvis man ikke får fikset ting på garantien/5 års reklamasjonsrett, så er jo det en ekstrautgift. Advokater er heller ikke billig.

Dette har vel vært en trend i båtbransjen, det med fokus frem til salg, og deretter hvem er du? Jeg hadde mine kamper med Lundebaat i 2003, men etter skifte av daglig leder, og opprydninger internt har de blitt veldig bra på å ta ansvar. Jeg fikk også ordnet opp mine greier, men måtte søke hjelp hos tidligere eier(han døde i tsunamien) , som tok saken. Han bodde egentlig i spania, men måtte flytte hjem for å ordne opp i bedriften. Han var en kar som ikke var interessert i missfornøyde kunder, og som søkte rettferdige løsninger. Da han tok saken, ble det raskt en "ikke sak", men du verden så forbannet man blir når man handler båt i millionklassen, og føler man får mer service på shell.

Men nå vet jo alle at Lundebaat er blitt veldig gode på service. Det kan jo tenkes at de vokste litt for fort. Lett å få voksesmerter når en liten serviceavdeling plutselig har altfor mange båter.

Slikt kan jo ha skjedd med Wang også, å håntere 68 nye båter i året krever et ganske rutinert team, og slike folk er ikke lett å skaffe i dag. :rolleyes:

Litt spent på å se båten de hadde på Lilliestrøm, og det fikk jeg gjort, men selgerne så jeg ikke så mye til!

Jeg tilbrakte en god del tid ombord i Delphia 40 på messa i Lillestrøm.. Og selv om jeg sa klart at jeg ikke var ute for å kjøpe båt var det en selger som gjerne brukte ganske så mye tid på å fortelle om båten på noe jeg oppfattet som en ærlig måte.

Til dere som har kjøpt har Dufour båt.

Vurderer å kjøpe en ny Dufour. Hva er det som tilsier at jeg ikke skal gjøre det? Er det mange feil på båtene man har fått levert? I så tilfelle hvilke?

P.S Har selv eid 2 stk Dufour båter uten nevneverdige problemer.

Ser ingen grunn til å ikke kjøpe en Dufour nå , regner med at problemene med reklamasjoner som ikke er blitt håndtert på en profesjonell måte nå vil bli fulgt opp fra verftet siden det har vært en sak rundt dette.

Tipper de nå skal gjenskape tilliten i markedet og da vier de nok ekstra mye på denne delen.

PS!

Finnes flere fine dufourer som er nesten nye til salgs nå :wink:

Har bestemt meg for å først selge denne før jeg kjøper neste , har ikke lyst å bli sittende med 2 båter slik markedet er nå. Skulle det vise seg at det tar tid å selge båten så blir det jo ikke mulig å bestille ny for neste sesong (gjerne 1års levtid på båter) og da må jeg handle brukt.

Blir ikke båten solgt før til våren så tenker jeg at jeg beholder den , er ikke noe stress med å selge da vi liker båten kjempegodt på alle måter og samtidig er det ikke flust med brukte båter som vi kunne tenkt oss.

Redigert av Enzo (see edit history)

For min del høres det ut som det er slik båtbransjen er - med et fåtall unntak (det er vel få som får så mye skryt for service enn Lunde). Jeg tviler sterkt på om jeg noen gang kommer til å kjøpe ny båt fra forhandler (det må i tilfelle være en Bavaria - og det er det ikke stemning for i heimen). Vår forhandler sa til og med at "det er slik båtbransjen er" når vi sa at forsinkelser ved klargjøring ikke holdt mål.

For min del høres det ut som det er slik båtbransjen er - med et fåtall unntak (det er vel få som får så mye skryt for service enn Lunde).

"Det er slik båtbransjen er" uten kunder som snakker sammen og legger press på forhandleren, forblir båtbransjen slik også. Uten korrektiver skjer det ikke mye, husk service koster. Dyrest blir det når de må ta klargjøringen etter at kunden har fått båten. Desverre ser det ut til at man ikke har forstått at det er god økonomi i å gjøre jobben skikkelig en gang og ikke fler.

La merke til hvor lite mennesker det var på standen til Dufour igår. Det skyldes ikke båtene, det er bra båter. Men er usikker

på ny imp. Dette skyldes at de er i ferd med å bygge opp et nytt varemerke, Delphia. Nå i tilegg er de blitt ny Dufour imp også. Båter er veldig kapitalkrevende. Det koster mange penger å bygge et varemerke, når de nå skal bygge 2 varemerker blir det ekstra kapitalkravende.

Vi sees!

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...