bjoris Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) Ble det ikke sagt at verftet garanterte for alle kundene? Isåfall er det vel ikke noe å bekymre seg over, ny importør må ta ansvar for reklamasjoner som de igjen må ta til verftet. Spørsmålet er om dette går ifht reklamasjoner etter særnorske regler... Ville vel vært mer nervøs om jeg hadde betalt inn penger for en ny båt og ikke fått den enda. Iflg Nelson brukte ca halvparten bankgranti for innbetalt forskudd så hvis det er tilsvarende hos D-Yachts ville jo mange potensielt sitte i saksa nå... Forutsatt at D-Yachts ikke har videreført forskuddene til fabrikken, men latt dem gå til div andre "sorte hull"... Redigert 27.September.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mini Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Når du greier å pådra deg så mange misfornøyde kunder at omsetningen går ned og ikke opp i det markedet som er nå, så kan du regne selv................................. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Er i markedet for ny båt og synes Dufour 385 er en interessant båt. Har imidlertid fått med meg at det er en del feil på nye båter og at forhandler ikke har fulgt opp. Det sies også at det er dårlig varme/kulde isolasjon i dekket slik at man må sitte med regntøy under dekk når det er kuldegrader ute(kondens). Det sies også at noen båter har feil i gelcoat på dekk/hytte slik at denne gulner. Medfører dette riktighet? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Jeg har en slik og er veldig godt fornøyd. Har også snakket mye med andre Dufour-eier som generelt er godt fornøyd med selve båten. Mange er imidlertid preget av erfaringer de hadde med D-yachts, og mange er også misfornøyd med Bluepeter som nå forhandler disse. En del båter har hatt gulning av gelcoat, noen er også plaget med knirk i dekket. Andre har slitt med septikklukt fra slanger som ikke holder mål. Jeg synes byggekvaliteten er noe bedre enn det jeg opplevde i den Jeanneauen jeg hadde i fjor (35 SO), men tror egentlig det blir hipp som happ jfr de andre "billigbåtene". Jeg har brukt båten fra før vinteren slapp og i likhet med alle andre båter som ikke har isolert dekk må en regne med kondens når det er kaldt ute. Spesielt dekkslukene blir kalde og hvis en ikke lar disse stå på gløtt vil det dryppe. Dette må du regne med også på Bavaria, Jeanneau, Beneteau, Hanse og resten av billigbåtene. For meg er layout i cockpit og nede under dekk bortimot "perfekt". Ingen skarpseiler, men har lystall 1.21 og det er vel greit nok for en cruiser. Du finner mer om min båt hvis du følger lenken i min signatur, og skulle du bo på østlandet er du velkommen ombord for en titt. Redigert 1.September.2008 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
HaHa Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Seilas hadde en omtale av feil med Dufour i nr 6 - 2008. "• Et fransk team har det siste halve året arbeidet med feilsøk på ca 80 norske Dufourer. VG-journalist Alf Bjarne Johnsen får sin Dufour 365 reparert i Son i disse dager, og gleder seg til å seile i sommer. • Blue Peter A/S tok over Dufour-agenturet i fjor etter at D-Yachts gikk konkurs. Per Øyvind Iversen hos Blue Peter er av den oppfatning at Dufour har vært offer for flere uheldige omstendigheter i Norge. • Enkelte Dufour-eiere planlegger rettssak for å heve båtkjøpet. Hos Bærum Plastservice sier man at ikke alle moderne båter er like bra bygget, men de har intet grunnlag for å si at Dufour er verre eller bedre andre merker. 3 sider i Seilas 6-08 " Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 jeg sitter også på en liten bunke tester av båten, videre finnes det et nystartet forum for Dufour-båter her med en del info. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
fem@il Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Her kommer sannheten "krypende",er det virkelig andre båtmerker som harfeil,ikke bare Ba---- Kan bli inntressant å følge fortsettelsen,etterhvert som "litt nedgangstider" nå innhenter alle som trodde dette skulle gå rett inn i himmelen. Kanskje det ene båtmerke etter det andre kommer fram med sannheten om kvalitet Utrolig ålese så stor % missfornøyde Dufourkunder som det her kommer fram.Hvor i all verden har alle "båtplasspesialister" vært vedr.Dufour? Det er ikke småtterier av feil/mangler når man begynner å grave i Dufoursekken?Og i tillegger det faktisk flere som mener Dufour er av bedre kvalitet en Jeanneau?Nå står ikke verden til Påske. Dette kan bli inntressant de nærmeste 1-2 år. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Jeg har hatt en Dufour 34 og var veldig fornøyd med løsninger og kvalitetsinntrykk , dette med dekk og kondens om vinteren var ikke jeg plaget av , ingen knirk og ingen gulning av gelcoat. Det er vakre båter og kvaliteten tror jeg skal være topp. Det som derimot er sant er at D-yachts dreit på draget med ettermarkeds oppfølgingen og da dufour da meldte at alle dufour eiere som hadde ett eller annet feil måtte ta kontakt så skulle de fikse det da ramlet det inne med alle mulige feil fra lyspærer , raymarine utstyr til mer alvorlige feil som f.eks dekk som sprakk ,gulning av gelcoat, og feilmonterte baugpropeller (montert av D-yacht i ettertid). Mye av dette var berettiget og mye av det var ikke Dufour sin feil i det heletatt , saken er blitt blåst ut av proporsjoner og Bluepeter har nok fått mer pepper enn de fortjener. Når det gjelder forhandleren som i dag har merket så har ihvertfall jeg fått høre 2-3 cases der folk er misfornøyde med service og jeg selv hadde en mindre sak om en vare som var montert på båten originalt (instrument) og den saken løstes ikke på en måte jeg syntes var tilfreddsstillende , dog er det ikke etter mitt syn grunn nok til å boikotte å kjøpe en slik båt. Jeg liker båtene og skal ikke se bort fra at jeg engang kjøper en dufour 40 , dog vil jeg ikke kjøpe ny båt av forhandler i Norge akkurat som jeg heller ikke ville kjøpt en Hanse av Nelson. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 fem@il der ser du , morro med "utallige" feil på andres båtmerker. klarte ikke styre deg du heller Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Det sies også at noen båter har feil i gelcoat på dekk/hytte slik at denne gulner.Medfører dette riktighet? Hva som medøfer riktighet eller ei er ikke så lett å svare på..... men litt står det at lese her..... Sikkert ikke noe å bry seg om siden det er Dufour.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Hva man opplever som kvalitet er vel forskjellig fra person til person. Jeg tror dufour 385 er en fin turbåt. Feks er jeg skeptisk til kombinasjonen av at kjølvekten er såpass lav og at den heller ikke er spesielt dyp. Mange andre vil mene at akkurat dette er en kvalitet. Og det har jeg forståelse for selv om jeg er uenig. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
fem@il Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 der ser du , morro med "utallige" feil på andres båtmerker. klarte ikke styre deg du heller Beklager,men du missforstår dette totalt Aldrig ment at noe som medfører feil mangler uansett båtmerke er MORRO!!!Snarere tragisk og leit Synes bare dette forum er relativt enspora og tildels uriktig vedr. mot Bavaria ,og alle med "litt seilerfaring/vanking i div seilmiljø" vet at dete er jamnt fordelt ,uansett merke,tilogmed Orustbåter.Det kommer bare ikke så godt fram i lyset,og man kan gjøre seg mange tanker om hvrfor mh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Det er vel ingen som kan påstå at det er mye feil på Dufour.... Det må vel bero på en misforståelse... Det at de feilsøker på 80 båter i Norge av et fabrikat som selger hele 40 båter her i landet pr. år er nok bare en tilfeldighet og neppe noe å henge seg opp i.... Det er vel dette som er Fransk kvalitet i praksis.. Redigert 1.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Oteren Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Synes bare dette forum er relativt enspora og tildels uriktig vedr. mot Bavaria Synes du skal bytte ut med så er jeg enig....... Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Synes du skal bytte ut med så er jeg enig....... mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Det at de feilsøker på 80 båter i Norge av et fabrikat som selger hele 40 båter her i landet pr. år Så kan man også se en sak fra flere sider og noen kjenner bedre til saken enn andre gjør. For å ta et merke vi kjenner godt via diskusjoner her på forumet, la oss si Bavaria de leverer mange ganger flere båter pr år enn D-yachts gjorde de årene de drev meg Dufour. Lunde båt har gjort et formidabelt arbeid med å rette småfeil på båtene raskt etter at de er levert , dette er ikke uvanlig i markedet med andre merker også , men D-yachts var altså ikke like flink til denne delen av båtleveranser , det var vel også det som til slutt knekte det firmaet. Hadde Lunde Båt gjort det samme , altså ikke tatt tingene etterhvert som de dukket opp ved leveransetidspunktet så ville det vært akkurat det samme. Hvor mange bavariaer er levert i Norge uten en eneste liten feil ? jeg tror ikke det er så voldsomt mange , hva hadde skjedd om de ikke gjorde noe med saken og Lunde Båt til slutt gikk konkurs. JO da hadde kanskje bavaria verftet og den nye forhandleren gått ut i media og sagt til alle med bavaria som ikke har fått rettet sine feil at nå må dere si fra så skal vi ordne opp i alt. Det hadde da antageligvis vært hundrevis og ikke 80 pågrunn av flere båter i markedet av det tyske merket. Husk på at langt de fleste av disse 80 var ting som feil farge på putetrekk , lamper, lyspærer,instrumenter,baugpropeller (ikke verftsmontert), lekkasjer osv , ting som selvsagt skulle vært fikset men slett ikke noe uvanlig ved leveranse av nybåt i budget klassen. Joda det var mer en alvorlig feil også og dufour har hatt problemer med dekkene sine men media har nok gjort det slik at folk flest tror det er alvorlige feil som ikke er vanlig på andre merker på hele 80båter og det er feil. Hadde håpet at Bluepeter kunne komme i denne tråden og si noen ord om saken , vet de leser her på forumet. Redigert 1.September.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Jeg som trodde denne tråden skulle handle om Dufour... men så feil kan man ta...... men den skal alltid vries over til noe som er bedre.... Redigert 1.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Er det noen som har vridd tråden om til noe som er bedre ? skal det ikke være lov å bruke Norges mest solgte seilbåtmerke som eksempel uten at du føler deg snurt , vil du at jeg skal endre posten til slik at det står beneteau der da så du får fred ? Redigert 1.September.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.