Jump to content

Båt m/ FB til ca 1,2 mill?

Alfa Romeo

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe båt med FB til rundt 1,2 mill (1-1,4), og ønsker noen innspill.

Mine krav:

Vi er to voksne og to barn så det må være 2 adskilte sovekabiner (det har de fleste)

Jeg er 195 så køyene må være lange

Marsjfart 25 knop

Max 10 år gml

Det viktigste kravet er gode sjøeegenskaper! Etter mange år i seilbåt er jeg litt bortskjemt på dette.

Og ja jeg vet - krav og pris er ikke alltid lett å matche :smiley:

Min vurdering så langt er at Viksund 310, Skilsø 33 og Riviere 925 blir litt små.

Flem, Sun og Barracuda liker jeg desverre ikke utseendet på.

Viksund 330 liker jeg veldig godt. Hvordan er sjø-egenskapene?

Hva med Sealine F33? Ser litt pussig ut fra utsiden, men super flybridge med ordentlig trapp. Veldig god kontakt mellom salong og akterdekk. Noen med erfaringer fra disse?

Innser nok at noen av kravene må fires på, men både 330 og F33 kommer rimelig nær.

Som tidligere ejer af en Skilsø 33 har jeg ikke så meget positivt at sige om søegenskaberne. (Havde en 33 arctic med fast aksel) Den virkede hård og ukomfortabel i selv relativt svag vind.

Selv har jeg en Forbina 10000, der vist opfylder dine krav. Du kan læse min mening i erfaringsdatabasen. Der er meget positivt at sige - men som på mange (alle?) andre både også negative ting.

Det kan jo være at du kan prutte denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=6&tot=7 ned

Dansken

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Jeg titter på Finn til øyet blir stort og vått uten at jeg blir så veldig mye klokere. Må nok ut å se båtene live.

Nevnte i første post at kanskje Riviera 925 og Skilsø 33 blir for små. Stemmer dette? Er det stor forskjell opp til feks Viksund 330.

Pris/alder/utseende stemmer ganske bra, kanskje spesielt på Rivieraen.

Begge disse to har vel køyer som er 2 m lange og ca 1,90 ståhøyde i salongen (tåler å bøye nakke litt). Plass til 4-5 voksne i salongen har de vel også? Det er vel kanskje flybridgen og akterdekket som er det største kompomisset i denne størrelsen.

Litt ned i størrelseskrav og litt opp i pris så begynner det å ligne noe. Har forøvrig hele vinteren på meg. Synes ikke det er nok "høstpriser" enda.

Har sett litt negativt ang sjøegenskapene på disse, men har lest test av Skilsø 33 i båtmagasinet der den ble testet i 12-15 m/s og fikk veldig god kritikk. Rivieraen fikk og skryt for sjøegenskapene i en test.

Forøvrig er den ikke så gal den Barracudaen heller når jeg får tenkt meg om.

Hmm. Trodde jeg skulle fått redusert antall alternativer etterhvert :crazy:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...