Blanco Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Min erfaring er at 310 og 330/340 er to forskjellige båter både i romslighet og egenskaper til fordel for sistnevnte. Den økte bredde og lengde samt skrogutforming har mye å si. Forøvrig er min i markedet for salg og er svært velholdt og i god stand. Jeg har hatt den fra den var ny og levert fabrikkbygget av Viksund mars 2001. Ligger på Finn og vist til lengre opp i denne tråden. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
BårdK Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Er på utkikk i samme klasse og med røfflig samme kravspesifikasjoner, men vil i tillegg har aksling og ikke drev. Noen her som vet om hovedforskjellen mellom Skilsø 33 FB og Skilsø 975 FB? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Taket går lengre ut på 33, dvs større fly. Det er vel også lengre badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
Ben-GT Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Sjekk båt på finn med kode 11088832, kjenner denne båten ( er ikke selger) , den er meget bra, romslig og motormessig på topp Sitér dette innlegget Mvh Ben-GT Link to post
BårdK Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Jo da, men veldig høyt priset. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Da var muntlig avtale om salg av Nimbusen inngått (skal skrive kontrakt på torsdag). Samme pris som jeg ga i februar etter et par uker på Finn.no. Har imidlertid påkostet en del så jeg går klart i minus, men det hadde nok vært betraktelig dyrere å leie - og skal man ha større båt må man jo blø litt. Jeg lar kjøper holde tilbake 50.000 kr. til båten er inspisert under vannlinja. Det er uansett mitt ansvar dersom noe skulle være galt så det synes jeg er fair. Nå skal jeg snart titte på et par FB-båter i nærområdet til priser mellom 1,3 og 1,6 mill. Skal bli godt å være kjøper - håper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Jeg har fulgt litt med på dine innlegg BårdK. Hva prioriterer du mest nå fremover? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Vil ha FB og litt større sengeplass en på Nimbusen (grei minus dobbelseng i AC, men for liten stikkabin). Akkurat nå er det et par FB-båter som skal sjekkes ut (Rivierea 925) av nyere varianter med Yanmar og aksling (f.o.m. 2000), samt en større Nimbus Trawler som egentlig sprenger budsjettet (i tillegg til at den har 2 x VP KAMD 42, som jeg er blitt litt skeptisk til, men du verden for en båt!). Myser også etter andre Trawlere, men enten blir de for store, eller de blir for gamle med for mye vedlikeholdsarbeid på de jeg har sett i mitt prisleie (helst mindre enn 1,4 mill). Jeg er ingen motormekaniker og er foreløpig på sett-bort-alt-nivået akkurat der (er ikke tingen der man bruker prøve-og-feile tilnærmingen). Har jobbet litt med det elektriske og med sparkel og gelcoat så det kan jeg få til selv. Det gikk en nydelig Trawler i løpet av en uke på Finn.no til ca. 1,1 for en måneds tid siden, hadde min vært solgt da, hadde jeg nok slått til. Dukker det opp Viksund 340/350 eller en Skilsø 33 FB med aksling vil de også kunne være relevante (Barracuda, Flem, Sun, etc. har jeg ikke helt sansen for, selv om de muligens gir relativt mer båt for pengene). Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) BårdK; Trodde du var på gli mot seilbåt jeg ... :-). Redigert 26.September.2007 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
BårdK Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Det var kona som var rammet, ikke jeg. Hun er imidlertid på bedringens vei . Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) Akkurat nå er det et par FB-båter som skal sjekkes ut (Rivierea 925) av nyere varianter med Yanmar og aksling (f.o.m. 2000), I 2002 kom Rivieraen med den store plattformen bak. Denne er bygget som en forlengelse av skroget og er meget praktisk både på ut- og innsiden. På akselvarianten har denne plattformen integrerte trimflaps under, integrert nedsenket vinsj og gjennomgående ankermontasje. I tillegg er det standard påhengsmotorfeste + fenderbøyler i rustfritt samt et stort oppbevaringsrom under det midterste lokket i gulvet. Dette rommet er så dypt at vår 25 liters Yamaha bensintank til jolla fint går ned på høykant! Badestige under høyre lokk. Feste til snapdaviter skjult under teakplate bakerst (skåner små barneføtter når de bader). Sklisikker teakdørk er standard. Mitt tips er derfor å kikke etter en 2002-modell eller nyere. Jeg vet noen 2000-2001 modeller har fått denne plattformen ettermontert. Redigert 26.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Den ser jo flott ut den plattformen. Skal se på en 2002-modell på fredag, så på en 2000-mod. i dag. Grei nok plattformen på den, men ikke på langt nær så flott som på din. Utbudet av 2002-modeller er begrenset på Finn.no, så det blir spennende å se om den har samme plattform. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) Er båten levert fra Huseklepp (båtbygger) i 2002 eller senere, skal den ha samme type plattform som vist på bildet. Mange er nok klar over denne oppgraderingen i 2002, og båter f.o.m dette året er derfor noe vanskeligere å oppdrive på bruktmarkedet. Dersom du får tak i et velholdt eksemplar med den nye akterplattformen, vil du - i tillegg til at du sikkert vil bli mer fornøyd med løsningene,- også få en båt som vil holde seg bedre på bruktmarkedet. Forøvrig er vi veldig fornøyd med båten. Du finner sikkert større båter, men byggekvalitet og tekniske løsninger i de verftbyggede båtene er meget bra. Videre er oppfølging og service hos Huseklepp i særklasse. Redigert 26.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Høres veldig bra ut Phoebe. Det som tiltaler meg er 2 bra sovekabiner, bra og solid finish (er jo vant til Nimbus), grei FB og et bad det går an å dusje på. Dessuten er jo designet vellykket med tanke på at det vel er fra begynnelsen av nittitallet - holder seg med andre ord godt. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Ellers så er det bare å kjøpe en plattform å skru på. Vet om en med HUI 900 som har skrudd på denne plattformen. Det er forøvrig samme skrog som Riviera. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.September.2007 Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 (redigert) Dessuten er jo designet vellykket med tanke på at det vel er fra begynnelsen av nittitallet - holder seg med andre ord godt. Huseklepp har rendyrket og videreutviklet Rivieraen i snart 15 år. Dette er nok medvirkende til at båten er meget gjennomtenkt og godt bygget. Designet er i flere tester og presentasjoner beskrevet som "tidløst", men båten har årlig gjennomgått små og diskret oppdateringer. De synlige forandringene i fjor (2006) var ny og større flybridge (kalesjen går nå fra FB og ned), samt at dimensjonen på rekka rundt båten er økt fra 25mm til 30 mm samt fikk en ekstra horisontal "stang" i midten (se bildet). Det ble også byttet spot`er i taket inne og ute, brytere for å kunne "dimme" alt taklys, m.m. Modellen blir hele tiden modifisert, årets modell kommer bl.a. med eget dusjkabinett på toalettet. Redigert 26.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Når det gjelder det eksteriørmessige må forandringene ha vært veldig moderate, for det er ganske vanskelig å se forskjell (bortsett fra ny plattform og lengre FB). Lengre FB har både fordeler og ulemper, fordelen er åpenbar, mens ulempen er følelse av mindre plass på akterdekket og mindre lys og sol. Dusjkabinettet så jeg på Båter i sjøen og det ville jeg ikke hatt pga. at det tar for mye plass - forhenget ser ut til å fungere greit. Ergo er vel en 2002-modell perfekt for meg . Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Da var 2002-modellen sjekket ut, men den hadde dessverre ikke den nye badeplattformen. Var en av de siste som ble levert med gammel platfform. Ellers var den fin, men uten teakdørk på akterdekk og i hovedkabinene under FB. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.September.2007 Link til dette innlegget Svart 29.September.2007 Etter hvert som Rivieraen (925) stadig justeres med mindre tilleggspåbygginger må vel vekta også gradvis øke. Jeg var ombord i en 2000-mod (om jeg ikke husker feil). Jeg syntes dengang at stabiliteten kunne være noe lav når to personer var på overdekket. Hvordan er stabiliteten på siste års modeller? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Da var kontrakt underskrevet. Det ble en Riviera 925, 2000-modell med Yanmar 290. Flott båt som jeg allerede nå gleder meg til å ta i bruk til våren. Pent og relativt tidsløst design, veldig bra finish, men det som gjorde at jeg valgte 925 fremfor f.eks. Skilsø eller Viksund i samme størrelse og prisklasse er det flotte og romslige badet hvor det er mer enn plass nok til å ta en dusj. 3 gode anmeldelser i Båtmagasinet (1992, 2000 og 2005 hvis jeg husker riktig), ingen misfornøyde eiere som har gitt lyd fra seg i diverse forum, en hyggelig og serviceminded produsent, samt at den ifølge en brukbåtpristest kom særdeles godt ut var heller ingen ulempe. Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 (redigert) Gratulerer! Det valget kommer du neppe til å angre på. Siden jeg også drømmer om en lignende båt har jeg fulgt ivrig med i denne tråden. Konklusjonen min er ogå at 925 er blant de aller beste. Redigert 5.Oktober.2007 av duffy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Helt sikkert et fornuftig kjøp. Solgte min riviera på sensommeren i år, så nå burde jeg jo hatt en masse dritt å fortelle om merket....... Men jeg madde bare positive erfaringer med Riviera, rett og slett trist å levere den........ Gratulerer med et godt valg.... Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
BårdK Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hyggelig å høre og tusen takk for gratulasjonene til begge to! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Gratulerer, flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Gratulerer, du har bitt eier av en flott båt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.