BårdK Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Takker og bukker for gratulasjonene. Vil gjerne at båten skal bli "nesten som ny" og har allerede mailet Huseklepp vedr. nye kalesjer akter og på FB, samt nytt trekk til førerstolen. Prisene på dette var helt OK, men så har jeg erfaring med Nimbus på delepriser da...... Av annet utstyr trenger jeg ny gummibåt og snapdavitere, samt kartbrikke til kartplotteren som er en Simrad med 10 tommers skjerm og Sunview. Trenger egentlig bare kart fra Lindesnes til og med Vest-Sverige. Er det slik at det er ulike kartbrikker til disse Simradene? Tittet litt i plottertråd, men den var så lang.... Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 Hei Bård, gammel tråd - kan jeg spørre hvordan det gikk med Rivieraen? Ble du fornøyd? Er i samme "båt" som deg i forhold til søk og alternativer. Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 (redigert) Vi hadde samme kriterier i høst da vi skulle bytte båt. Endte opp med en Fairline Phantom 37 som vi er meget fornøyd med. Tråden kan du lese her. https://baatplassen.no/i/topic/122197-%C3%B8nsker-brukt-flybridgeb%C3%A5t-til-maks-12-million-hva-finnes/page-1 Redigert 13.Januar.2016 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 Jeg kjøpte denne i august, thomasd. Ser dette er en gammel tråd. Den er nok en del trangere enn den strøkne Phantomen til Dykker, men det er noe en må kunne leve med om man kun ønsker enkel motorinstallasjon. Jeg visste godt hva Riviera 925 var før jeg handlet, så valget var tatt før eksemplaret kom på Finn. Dette er en 2001, med betydelige oppgraderinger. Valget ble enkelt da det satt en 2010-modell Yanmar 6LPA-STP2 gått 500 timer i den. Thruster foran og bak, autopilot, Mase 2,6kw dieselaggregat og det lange skroget. Dette var min drømmebåt før jeg kjøpte, og jeg har ikke angret en dag på valget. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2016 Rivieran er en skikkelig fin båt må jeg si ☺ hvorfor vinner jeg ikke i lotto ?? Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Denne burde du se på (er også satt ned 100 båtlapper siden i høst). Eieren har hatt båten i 19 år, og jobber til daglig med båtutstyr. Vi vurderte denne før vi kom over Ronja. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=65304468&q=fairline&ref=fas Meget bra stand,med nytt utstyr for ca.370.000,- de siste 5 årene! Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Takk for svar. Fairline'en er jo mye skip for pengene, men redd den er både for lang og bred for båtplassen jeg disponerer. Siden vi er en liten familie på 3 tror jeg også det blir mye tonnasje å flytte rundt på per snute... Hva bør en 2006-8 R925 ligge på for å være et godt kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Hva bør en 2006-8 R925 ligge på for å være et godt kjøp? Jeg vil tro samme som indikasjonen som trådstarter etterspurte, for snart 9 år siden. Med Yanmar 6-er på aksling, så klart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.