roaldbj Svart 13.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Dersom jeg får anledning har jeg i morgen tenkt å ta en tur gjennom begge åpningene, både den nordre og den vestre og se på dybdemåleren. Min dybdemåler er ikke justert for dyptgående, men det kan ordnes. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Jeg skjekket rundt dette i egen bygdelittera.... Sjekke skrives med 2 og ikke 3 K'er :lol: Fleip til side: Jeg tror de fleste brukerne av Båtplassen ser forbi skrivefeil, og konsentrerer seg om innholdet. Slik bør det vel være for at alle som vil delta i diskusjonene skal ta sjansen på å poste innlegg. I åpent forum er det båt og båtliv det skal dreie seg om, så hvis noen ønsker en debatt om Norsk rettskriving, så er vel det et greit tema for "Off topic". chetee, sjeté, sjeteè, jetee, kjete, seté- hvem bryr seg så lenge man skjønner hva som er tema? Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
bliss X Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Absolutt ikke!!! Sjetèen har de senere år fått en renesanse, med en svært viktig oppgave: Å beskytte indre oslofjord mot alt for ukyndige båteiere . Tja ... Den kan kanskje ha en viss oppdragende effekt? Klarer man å gå på Sjetèen så leser man ikke kart, men lærer antagelig at kart kan være lurt å bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 (redigert) Enig det med skrivemåte, men man blir ekstra hekta når man beskriver noe som nærmest befinners eg like utenfor stuedøra di. Dette flotte fartøyet var i dag på vei mot jetèen. Fikk knipset den før den......... Dybden i åpningen på Hurumsiden viste i dag 5.2 meter på ekkoloddet. Dvs 6 meter til vannflaten. I dag var det normal vannstand i Drøbaksundet. Skipet er The World. Jeg hadde med et par pensjonister fra båthavna utpå for å se på dette fantastiske skipet. Beboerne ombord hadde knapt stått opp. Flere satt på sine balkonger i slåbrokk og kaffekopp. Noen lunsjbufè på oss ble det ikke. Redigert 13.September.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sun Flyer Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Enig det med skrivemåte, men man blir ekstra hekta når man beskriver noe som nærmest befinners eg like utenfor stuedøra di.Dette flotte fartøyet var i dag på vei mot jetèen. Fikk knipset den før den.........Dybden i åpningen på Hurumsiden viste i dag 5.2 meter på ekkoloddet. Dvs 6 meter til vannflaten. I dag var det normal vannstand i Drøbaksundet.Skipet er The World. Går ut fra at de går 300 meter fra land før de tømmer septiken.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sjøtummel Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Åpningen på Hurum-siden er heller ikke merket av på sjøkartet fra http://kart.kystverket.no Er ikke denne webtjenesten tydelig merket med at det ikke er kart for navigasjon? Med hensyn til kart så er det en stund siden det kom oppdaterte elektroniske kart, både C-MAP og Bluechart, som har med åpningen på vestsiden. De som ikke har kart med denne bør oppdatere. Papirkartet er også trykket opp siden den gang, det er juli 2007 som gjelder for kart nr 4 nå. Sitér dette innlegget Link to post
Blyfritt Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Går alltid over. Bruker jo ikke ballast. Sitér dette innlegget Mitt nåværende prosjekt Link to post
Spinner Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Når vi først er litt på siden av temaet i denne tråden: her er den nye "Color Magic" sammen med "The World" i Oslo i går. Den nye "Color Magic" (beklager avsporingen... ) Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
HaHa Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Er ikke denne webtjenesten tydelig merket med at det ikke er kart for navigasjon? Med hensyn til kart så er det en stund siden det kom oppdaterte elektroniske kart, både C-MAP og Bluechart, som har med åpningen på vestsiden. De som ikke har kart med denne bør oppdatere. Papirkartet er også trykket opp siden den gang, det er juli 2007 som gjelder for kart nr 4 nå. Jo det står det riktignok, men kartbildene man får ser jo ut som 'offisielle' sjøkart, men det er tydeligvis ikke nyeste versjon. Det burde det være... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 men det er tydeligvis ikke nyeste versjon. Det burde det være... Nyeste trykte versjon (papir) eller nyeste rettede utgave (EFS)? Og hvorfor? Kartene skal jo ikke brukes til navigasjon. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Nyeste rettede utgave hadde vært fint. Så kunne man brukt de til navigasjon - gratis.... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Apopo Magic.. Magic og Fantasy var ute i fjorden her samtidig i dag, lå like ved hverandre og fløyta fælt.. Ganske stilig å se på! Sitér dette innlegget Link to post
pallemann Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 (redigert) Håper dette kan være litt interessant info til de som fremdeles nyter båtlivet i Oslofjorden. Nå er alle lykter og sjømerker, som er etablert i Drøbaksundet og hovedleden innover Oslofjorden de siste par år, operative. Denne uke ble det forandret fyrkarakterer på Digerud og Ildjernsflu. Idag 31/10-2008 ble følgende gamle lysbøyer og staker fjernet: - Lysbøye. Drøbaksgrunnen. - Lysbøye ved Ristodden. - Rød stake ved Småskjæra. - Grønn stake SV av Aspond. Redigert 31.Oktober.2008 av pallemann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 31.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2008 (redigert) Stemmer Det tok sin tid men Står ikke noe i nyeste EFS om dette men. Redigert 31.Oktober.2008 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.