Majali Startet 11.September.2007 Link til dette innlegget Startet 11.September.2007 Hei, hvordan er det rent praktisk når det skal monteres toalett under vannlinjen. Skal tanken henge over vannlinjen slik at eventuell tømming foregår uten pumpe? Eller må det en pumpe fra tolettet som fyller tanken, og enda en for å tømme tanken? ... Er septik kvern også en pumpe? ERik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Hasla 26 Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Heisan se litt her ligger en skisse her https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28283 mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Majali Svart 12.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Takk fro svar!! akkurat hva jeg lette etter!! Da tenker jeg at jeg henger tanken opp og kjøper et vakumtoalett, Denne "skyter dritten" i tanken opptil 70 meter!! Så det burde være nok, og det er hvistnok lite som kan gå i stykker... Disse vakumtoalettene brikte visst ikke mer enn 2,5 ltr. heller. Så det må bli bra! Så hvis jeg da henger tanken over vannlinjen og kun åpner ventilen, vil vel alt bare renne ut..? eller trenger jag kansje en pumpe som suger ut det som ikke "renner så lett"? Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Hulda Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Takk fro svar!! akkurat hva jeg lette etter!! Da tenker jeg at jeg henger tanken opp og kjøper et vakumtoalett, Denne "skyter dritten" i tanken opptil 70 meter!! Så det burde være nok, og det er hvistnok lite som kan gå i stykker... Disse vakumtoalettene brikte visst ikke mer enn 2,5 ltr. heller. Så det må bli bra! Så hvis jeg da henger tanken over vannlinjen og kun åpner ventilen, vil vel alt bare renne ut..? eller trenger jag kansje en pumpe som suger ut det som ikke "renner så lett"? Da er det vel bedre med en spyleanordning slik at du kan spyle med ferskvann fra en bryggekran. Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 12.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Da er det vel bedre med en spyleanordning slik at du kan spyle med ferskvann fra en bryggekran. Kanskje lurt det ja... kan jo også spyle tanken ren/tom med sjøvannspumpe når jeg er på tur.... Eller ferskvann fra tankene ombord. hadde vært greit å slippe en pumpe til som jeg har forstått er ikke problemfritt i årevis... I dag, på det som har vært toalett er det en 80 ltr. tank som har en 4" sleideventil i bunnen og et 4 " rør rett ut. Men tanken er sveiset uten bakgass så det har begynt å svette litt.... Ekkelt!!! Så kanskje tilsvarende men med mulighet til å spyle også! Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
index Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Tror jeg ville ha sløyfet det vacumtoalettet og heller gått for en vanlig båtmodell, manuelt eller elektrisk. Etter hva jeg har hørt er slike vacumanlegg relativt greie å vedlikeholde om de er i daglig bruk, men direkte håpløse om det går en stund mellom hver gang det brukes. Ting tørker ut og tetter til, etter hva jeg har forstått... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.