Jump to content

montere toalett og septik..

Majali

Recommended Posts

Takk fro svar!! akkurat hva jeg lette etter!!

Da tenker jeg at jeg henger tanken opp og kjøper et vakumtoalett, Denne "skyter dritten" i tanken opptil 70 meter!! Så det burde være nok, og det er hvistnok lite som kan gå i stykker... Disse vakumtoalettene brikte visst ikke mer enn 2,5 ltr. heller. Så det må bli bra!

Så hvis jeg da henger tanken over vannlinjen og kun åpner ventilen, vil vel alt bare renne ut..? eller trenger jag kansje en pumpe som suger ut det som ikke "renner så lett"?

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Takk fro svar!! akkurat hva jeg lette etter!!

Da tenker jeg at jeg henger tanken opp og kjøper et vakumtoalett, Denne "skyter dritten" i tanken opptil 70 meter!! Så det burde være nok, og det er hvistnok lite som kan gå i stykker... Disse vakumtoalettene brikte visst ikke mer enn 2,5 ltr. heller. Så det må bli bra!

Så hvis jeg da henger tanken over vannlinjen og kun åpner ventilen, vil vel alt bare renne ut..? eller trenger jag kansje en pumpe som suger ut det som ikke "renner så lett"?

Da er det vel bedre med en spyleanordning slik at du kan spyle med ferskvann fra en bryggekran.

Da er det vel bedre med en spyleanordning slik at du kan spyle med ferskvann fra en bryggekran.

Kanskje lurt det ja... kan jo også spyle tanken ren/tom med sjøvannspumpe når jeg er på tur.... Eller ferskvann fra tankene ombord.

hadde vært greit å slippe en pumpe til som jeg har forstått er ikke problemfritt i årevis...

I dag, på det som har vært toalett er det en 80 ltr. tank som har en 4" sleideventil i bunnen og et 4 " rør rett ut.

Men tanken er sveiset uten bakgass så det har begynt å svette litt.... Ekkelt!!!

Så kanskje tilsvarende men med mulighet til å spyle også!

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Tror jeg ville ha sløyfet det vacumtoalettet og heller gått for en vanlig båtmodell, manuelt eller elektrisk. Etter hva jeg har hørt er slike vacumanlegg relativt greie å vedlikeholde om de er i daglig bruk, men direkte håpløse om det går en stund mellom hver gang det brukes. Ting tørker ut og tetter til, etter hva jeg har forstått...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...