tuffff Startet 14.September.2007 Link til dette innlegget Startet 14.September.2007 (redigert) I går morges kokte det av fisk i innløpet og den ytterste delen av småbåthavna. Jeg antok at det var kot (småsei) som gikk i silda. Senere på dagen lå det store mengder død krill (små krepsdyr/reker) på bunnen av havna og i et tykt belte langs stranda på utsiden. Jeg vet ikke om disse to episodene har noen sammenheng, men det er jo nærliggende å tro at det var disse fisken jaget. Noen som har opplevd noe lignende eller har forklaring på fenomenet? mvh tuffff Redigert 14.September.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 18.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 I dag tidlig kokte hele havna. Det var ikke kot, men makrell som gikk i krillen. Smårekene pilte rundt i overflaten mens makrellen nesten hoppet opp i blomsterkassene på verandaen til jugebua. Herlig syn. På skjæret utenfor lå ei steinkobbe og myste. Rund og mett etter et festmåltid den hadde inne i havna i går kveld. Morsomt med sånt liv helt inne i byen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Hvor er det du holder til i Larvik? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 18.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Jeg ligger i Vadskjær Båthavn. Kobba lå på skjæret på Strømmen der hvor det gamle stupetårnet stod, og makrellen gikk inn mellom båtene helt inn i Sukla nesten - nesten helt inn til krana. Kobba var inne i havna i går og forskynte seg av makrellen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Skal muligens ned og stenge hytta til helgen, skal se om jeg ikke får tid til å ta en tur til Vadskjæret og ta en titt. Admiralen er fra Byen, opprinnelig. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 18.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 (redigert) Vi får håpe fenoment holder seg, da. Ganske artig å se på. Nesten som i gamle dager da folk stod med bambusstang og dobbe på brygga for å fiske makrell. Kobba blir vel så lenge det er mat å få. mvh tuffff Redigert 18.September.2007 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.