johnson_90 Startet 15.September.2007 Del på Facebook Startet 15.September.2007 Er det noen som vet om det finnes en liten sak man kan sette på bensinslangen for å se mengden som passerer.kan tenke meg den er på størelse med et lite bensinfilter. Har sett noe ligne på slange/tank for påfylling av vann til truck,for å kunne se når det ikke kommer mer vann. Det må da finnes noe lignende for å se mengden bensin som passerer.Tenkte å finne hvilket turtall/fart som gir best uttelling i forhold til forbruk. Da jeg har tanken foran,kunne jeg jo bare la bensinslangen passere førerplassen.så vil jeg til enhver tid ha kontroll på bensinforbruket. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 (redigert) her berører du flere ting. Mitt råd: Ikke la bensinslangen gå via førerplass. (Brannfare ved lekasje etc.) Tror ikke du vil se om evt. vann passerer et "sjå-glass"; Søk i basen så finner du endel om forbruksmålere; En gjennomstrømnings-giver monteres på bensinslangen ved tanken, en ledning går fra denne til et instrument ved førerplass; Koster fra 2-3 tusen til 7-8 tusen, avhengig av komplexitet... (Det fines også ekkolodd som har denne funksjonen som tillegg; 4-5 tusen kroner) Redigert 15.September.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
johnson_90 Svart 15.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2007 Hei og takk for innspill. Har ikke tenkt og bruke flere tusen kroner på dette. Når det gjelder lekkasje tror jeg ikke det blir noe problem. 2 kraftige slangeklemmer og ny kraftig benslinslange løser det problemet. At vann kan passere uten å bli oppdaget er heller ikke noe problem,da slangen ellers er kullsvart og det har jeg aldrig kunne sett uansett.(har løse tanker). Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 15.September.2007 Del på Facebook Svart 15.September.2007 Det du trenger heter Navman 2100 fuel. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
johnson_90 Svart 15.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2007 Det du trenger heter Navman 2100 fuel. Og hvor får man tak i det,og hva koster den. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Prisliste finner du Her mvh Knut T Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Bearded Beast Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 det finnes ikkje noe slikt instrument til en billig penge. nærmeste du kommer er en tankmåler Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.September.2007 Del på Facebook Svart 16.September.2007 Et alternativ til Navman er Lowrance EP-10 som er sensoreen og LMF-200 eller 400 som er displayet. Kan også vises på nyere Lowrance instrumenter. For å få fult utbytte av dette må også en NMEA-2000 GPS motager tilkobles systemet. Har en Suzuki, E-Tec eller Yamaha av siste 2 års modeller trengs ikke sensoren, data kan hentes ut av motoren via et EP-20 motorinterface. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 17.September.2007 Del på Facebook Svart 17.September.2007 Har du en link til EP-20 ?. Jeg finner den ikke. Kanskje den passer til de nyeste Honda 75 og 90 også. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
abbor Svart 17.September.2007 Del på Facebook Svart 17.September.2007 Honda har nok ikke NMEA2000 på motorene sine. Finner ingen info på Lowrance sine sider om EP-20 men under er en link til en forhandler i USA og Honda er ikke listet. EP-20 Har lest mye om EP-20 på diverse forum, men har ikke sett noe om Honda. Seawave som er norsk Lowrance importør har EP-20 for Suzuki på lager. Hvordan det er for de to andre merkene som støttes vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 17.September.2007 Del på Facebook Svart 17.September.2007 Utmerket. Mange takk. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
johnson_90 Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2008 Tar opp igjen denne. Kanskje noen nye synspunket/produkter/løsninger har dukket opp siden sist. jeg ser vel for meg en liten plastdungs med et slags tannhjul inni som surrer rundt. og hastigheten varierer selvsagt med mengden som passerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.