Keiko Startet 19.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2004 Hallo Har noen erfaring med Øien 480 SL skjærgårdsjeep??. Hvis ja......... Er det nok med en 40Hk totakter? Hvordan tar skroget bølgene (slår det mye)?? Hvordan er kvaliteten på båten??? Mvh Keiko :diving Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Jeg har ikke er faring med 480 modellen, men har forgjengeren Øien 16. Det er en enklere båt, men jeg mener å vite at Øien 480 er bygd med det samme skroget. Det er i så fall en ganske bred båt. Min båt slår en del allerede når det er moderate bølger. Styrekonsollen står på styrbord side. På min båt medfører det at båten ligger litt over til denne siden når jeg kjører. På 480 modellen har de fått på vindskjerm som nok også tar av for sjøsprut som er en plage på Øien 16. Jeg bruker min båt som landstedsbåt på hytten og er, selv om det er noen svakheter, stort sett godt fornøyd med båten. Den er stor og rommelig. På Øien 480 er det andre benker, men tror du vil synes det er en kjekk båt. Jeg har en 25HK 3 sylindret 2 takter på min og båten går ca. 24-25 knop. Holder lett 20 knop selv med 4 personer ombord. Tror du med en 40Hk vil ha mer enn nok kraft og fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.