Jump to content

Saab Iveco m45 450 hk eller Volvo Penta D6?

Frikar

Recommended Posts

Hei alle sammen

Skal bygge meg en Laguna 1180fb, skal i løpet av få dager bestille båten MEN jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken motor jeg skal kjøpe med....

Har en VP kamd 43 gått 1600 timer uten feilslag de 300 timene jeg har hatt den.

Tenkte selvfølgelig å betille VP D6 til den nye båten men etter alle oppslagene den siste tiden om det ene og andre som er galt så blir jeg veldig skeptisk....

Han selgeren hos Laguna sier Iveco 400hk og 450hk er bra motorer og at de er det lite galt med, han selger meg gjerne vp men virket skeptisk han også på D serien.

Noen som har erfaringer med iveco motorer?

Hører det er Iveco som støper blokken til Cummins motorene.

Håper på snarlige svar ettersom jeg må bestemme meg nå snart........

På forhånd takk fra Frikar

Er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av disse to. Det hadde blitt Sabb Iveco. Har ikke hørt noe galt om disse motorene, men mest pga den service som Sabb er kjent for, i tillegg til det de står for og har bevist med sine motorer opp gjennom tidene. Driftsikkerhet og solide velprøvde løsninger. Volvo sine D4 og D6 så jo på papiret ut som solide motorer, men det viser seg jo etterhvert at det blir litt klabb og babb med disse også ser det ut for. Volvo har hatt endel motorer oppgjennom som har fått dårlig rykte, og evig eies kun et slikt rykte som kjent. :smiley:

Jeg har en SabbIveco 400hk, som nå har gått vel 100 timer. Motoren er jeg svært fornøyd med. Støysvak, lettstartet, røykfri og kraftifull. Propellvalg er her like viktig som ellers. Sabb Motor i Bergen yter svært god service, på alle avdelinger og på alle nivåer, hvilket jeg har erfart flere ganger. Du får rask hjelp dersom du trenger det, og det aller meste kan fjernsstyres via telefon.

• 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...