Frikar Startet 17.September.2007 Link til dette innlegget Startet 17.September.2007 Hei alle sammen Skal bygge meg en Laguna 1180fb, skal i løpet av få dager bestille båten MEN jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken motor jeg skal kjøpe med.... Har en VP kamd 43 gått 1600 timer uten feilslag de 300 timene jeg har hatt den. Tenkte selvfølgelig å betille VP D6 til den nye båten men etter alle oppslagene den siste tiden om det ene og andre som er galt så blir jeg veldig skeptisk.... Han selgeren hos Laguna sier Iveco 400hk og 450hk er bra motorer og at de er det lite galt med, han selger meg gjerne vp men virket skeptisk han også på D serien. Noen som har erfaringer med iveco motorer? Hører det er Iveco som støper blokken til Cummins motorene. Håper på snarlige svar ettersom jeg må bestemme meg nå snart........ På forhånd takk fra Frikar Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt av disse to. Det hadde blitt Sabb Iveco. Har ikke hørt noe galt om disse motorene, men mest pga den service som Sabb er kjent for, i tillegg til det de står for og har bevist med sine motorer opp gjennom tidene. Driftsikkerhet og solide velprøvde løsninger. Volvo sine D4 og D6 så jo på papiret ut som solide motorer, men det viser seg jo etterhvert at det blir litt klabb og babb med disse også ser det ut for. Volvo har hatt endel motorer oppgjennom som har fått dårlig rykte, og evig eies kun et slikt rykte som kjent. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Det går en sjark her med Sabb Iveco Aifo 8460 her. Og den har den gjort i 7 år snart, så det skulle være bra saker. Men det er ikke en CR som M45'en. Men er det snakk om D6 med drev mot 450hk Sabb Iveco på fast aksling, eller begge på aksling...??? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Jeg har en SabbIveco 400hk, som nå har gått vel 100 timer. Motoren er jeg svært fornøyd med. Støysvak, lettstartet, røykfri og kraftifull. Propellvalg er her like viktig som ellers. Sabb Motor i Bergen yter svært god service, på alle avdelinger og på alle nivåer, hvilket jeg har erfart flere ganger. Du får rask hjelp dersom du trenger det, og det aller meste kan fjernsstyres via telefon. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Har du vurdert dobbelinnstallasjon? Til prisen av en D6 kan du få 2 CMD... Sitér dette innlegget Link to post
GMyreng Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Hei.. Lurer på hvilken motor og gir du valgte.?. Jeg har en Laguna 1180 med SABB IVECO som har 700 timer. Motor er det ikke noe tull med ! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2017 Gammel tråd, dette. Men så vidt jeg vet så valgte trådstarter en Iveco. Han har ikke den båten lenger. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.