REM Startet 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2004 Jeg venter nybåten min inn fra England nå til helga. Aktuelle havner å gå til er Kristiansand eller Arendal. Kan noen som er ifra disse trakter fortelle om eventuelle isproblemer, og kanskje gi anvisning om hvor det er mulig å legge til for noen dager, max en uke? Kan bli aktuelt å ligge noen dager i påvente av bra vær for å gå mot Oslofjorden. Jeg trenger også å etterfylle diesel. Er det mulig å tanke på disse stedene vinterstid eller må jeg ringe etter tankbil. Telefonnr.? På forhånd takk Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Rolf Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Hei. Du er velkommen med skuta til Kristiansand. Ingen is her nå men det snerket seg litt i helga, hadde 4-5 kalde her på lørdag. Har ikke vært nede å kikket men regner med at der er ledig kaiplass i gjestehavna som jo er midt i byen. Ellers kan jeg sikkert fikse en plass til deg ute i Vågsbygd, nærmere bestemt Ternevig der sjøspeideren har en grei kai. 15 min. biltur fra sentrum. Bunkers får du helt sikkert, enten i byen eller ute på Flekkerøy. Send meg en IM med ditt tlf nr dersom du vil vite mer. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
jada Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Ingen fra Arendal har meldt seg her, så da får jeg skrive noe, selv om jeg holder til 20 km lenger sør (Grimstad). Her er det ingen is, og tviler derfor på at det er noe i Arendal. Det er også meldt mildere vær fremover, og regn på fredag. Is vil nok ikke bli noe problem. Når det gjelder Arendal, så er vel hele gjestehavna like ved sentum ledig på denne tida. Og bunkringsmuligheter er det også i umiddelbar nærhet. Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Ingen fra Arendal har meldt seg her, så da får jeg skrive noe, selv om jeg holder til 20 km lenger sør (Grimstad). Her er det ingen is, og tviler derfor på at det er noe i Arendal. Det er også meldt mildere vær fremover, og regn på fredag. Is vil nok ikke bli noe problem. Når det gjelder Arendal, så er vel hele gjestehavna like ved sentum ledig på denne tida. Og bunkringsmuligheter er det også i umiddelbar nærhet. Så vidt jeg vet så bør du være obs på at mildvær kan føre til tjukke isflak kommer flytende ned elva og ut i fjorden mellom land og tromøy. Stasjonen få kabellengder øst av sentrum er spesielt godt egnet for tanking om man ikke er kjent. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2004 Takk alle sammen. Planene er endret slik at det nå synes som Grimstad er den mest aktuelle havna. Planlagt ankomst er torsdag ettermidag. Regner med å ligge over i gjestehavna til fredag før jeg setter kursen NØ-over. Ser at det er isfritt Jada, bra. Noen mulighet for bunkring? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Rolf Svart 21.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2004 Lykke til med ny båt og god tur til Asker Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
jada Svart 21.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2004 ......Grimstad er den mest aktuelle havna. ...... Noen mulighet for bunkring?Du skal være velkommen til Grimstad, og i gjestehavna skulle det være rikelig med plass nå. Både i den østre del av havna, og også i den vestre delen inn mot Odden. Når det gjelder bunkring, så er det ingen marina i Grimstad. Når du kommer inn i havnebassenget, så ser du en tank på Torskeholmen. Det er Fiskernes Salgslag som betjener denne, i alle fall om sommeren. Det er i utgangspunktet bunkring for fiskeflåten, og fritidsbåter må betale dyrt. Du kan imidlertid få følgende nummer til tankbil: 901 50 460 / 37 04 99 44 (Kenneth). Jeg vil anbefale å ringe så fort som mulig, for å spørre om han kan stille opp i morgen ettermiddag/kveld. Han vil helst fylle endel liter (ca 200), med det er vel ikke noe problem. Send gjerne en IM dersom du lurer på noe. Jeg er på nett utover kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 21.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2004 Princess 35, er det gamle eller nye båten? I allefall lykke til med ny båt . Jeg ligger i Sandvika, så kanskje vi sees på fjorden til sommeren. Vi er mye utpå. Sitér dette innlegget Link to post
eikeland Svart 22.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2004 Hvis du vil gjøre det enkelt og unngå alle muligheter for is bør du gå inn til Kilsund og legge deg på marinaen der. Der kan du få diesel og alt annet du måtte trenge også. Forøvrig så er det ikke is av noen betydning i Arendal nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.