Cavatina Startet 17.September.2007 Del på Facebook Startet 17.September.2007 Jeg lå i boblehavn i fjor vinter og lurer på om jeg skal ligge ute igjen i år eller ta båten på land. Det er en 30 fots plastbåt - Skarpnes 30. Har hørt at noen mener båten bør på land minst annenhvert år. Er det noen som har synspunkter på dette? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.September.2007 Del på Facebook Svart 17.September.2007 Lå ute ifjor, ligger ute i år også. Har båten oppe i pinsen å stoffer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
index Svart 18.September.2007 Del på Facebook Svart 18.September.2007 Ligger ute hvert år jeg! Kan ikke se noe problem med det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bliss X Svart 18.September.2007 Del på Facebook Svart 18.September.2007 Har ligget ute i 6 år. Ikke hatt noen problemer, men er båten din behandlet med epoxyprimer? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.September.2007 Del på Facebook Svart 18.September.2007 Hadde også tenkt å ligge ute i år, men har fått en opplagsplass på land hvor jeg kan beholde masten oppe og til en pris som ble det samme som å ligge i boblehavn og opptak til våren. Da var ikke jeg i tvil om at jeg velger opplag på land! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fjellbonden Svart 18.September.2007 Del på Facebook Svart 18.September.2007 Går nå inn i vår 6. vinter i boblehavn. Fordeler: - man kan bo i båten under service og ellers ved behov - service blir enklere å utføre med båten i normal høyde - strøm og vann tilgjengelig hele året - do og dusj på land tilgjengelig hele året - båten blir mindre kald når den har sjø rundt undervannskroget - man står helt fritt når man vil starte og avslutte sesongen Vi har båten på land et døgn i mars, da stoffes og poleres det etter behov og drevene får full service. Har ikke tatt sjansen på å bruke båten før opptak, kun 3 minutt til der hvor den løftes. Det er vanskelig å sove når bobleanlegget er i drift. Sitér dette innlegget Link to post
Cavatina Svart 21.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2007 Takk for tips. Båten ble skrapt og påsmurt epoxy for 2 år siden. Er det en fordel? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.September.2007 Del på Facebook Svart 21.September.2007 Hadde også tenkt å ligge ute i år, men har fått en opplagsplass på land hvor jeg kan beholde masten oppe og til en pris som ble det samme som å ligge i boblehavn og opptak til våren. Da var ikke jeg i tvil om at jeg velger opplag på land! Tiltredes Båten har godt av å tørke litt, samtidig slipper en å bekymre seg så mye under vinteren, i alle fall på østlandet Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.